موستانگ شلبی GT500CR کلاسیک با امکانات مدرن معرفی شد
Classic Recreation نسخهای جذاب از خودروی کلاسیک موستانگ شلبی GT500CR مدل ۱۹۶۷ را با بدنه فیبر کربنی بازسازی کرده است که قیمتی حدود ۲۶۵ هزار دلار دارد.
مطمئناً درک قیمت پایه ۲۹۸ هزار دلار برای خودروی فورد موستانگ بسیار دشوار است. البته مدلی که در تصاویر میبینید یک خودروی عضلانی معمولی نیستِ زیرا به نظر میرسد در تونل زمان به اواخر دهه ۱۹۶۰ سفر کرده است و برای سوار شدن به فناوری امروز نیاز دارد. به گزارش موتوروان، این خودروی کلاسیک با نام موستانگ شلبی GT500CR مدل ۱۹۶۷، ابتدا در ماه می سال گذشته معرفی شد تا اولین محصول شرکت Classic Recreation لقب بگیرد و اکنون با گذشت چند ماه، نسخهی نهایی این خودرو کامل شده است.
کلاسیک ریکریشن ظاهر قدیمی فورد موستانگ را با تکنیکهای مدرن ساخت خودرو در هم آمیخته است؛ اکنون این خودروی عضلانی از بدنه کاملا فیبر کربنی بهره میبرد که باعث میشود وزن آن حدود ۲۷۲ کیلوگرم سبکتر از نسخهی استاندارد شلبی GT500CR باشد. نسخه Carbon Edition موستانگ شلبی GT500CR با همکاری شرکت SpeedKore ساخته شد و آنها کار خود را با نسخهی پایه GT500CR فولادی مدل ۱۹۶۷ آغاز کردند. قبل از اینکه مراحل ساخت آغاز شود، کارهای اسکن، طراحی و مهندسی در CAD انجام شد.
نتیجه نهایی پروژه، به لطف پنلهای کاملا همراستا و بدنه بدون لک و خش، بسیار زیبا و جذاب از کار در آمده است. پنلهای بدنه که تحت حرارت شکلدهی شدهاند، دارای بافت آشکار الیاف کربن هستند که توسط طرح راهراه قرمز آبنباتی تکمیل میشوند؛ درحالیکه رنگهای دیگر نیز در صورت درخواست و سفارش مشتریان موجود است. این خودروی عضلانی روی رینگهای سهتکه ۱۸ اینچی Forgeline قرار دارد که در لاستیکهای BFGoodrich Rival S با پهنای ۲۷۵ در جلو و پهنای ۳۳۵ در عقب قرار گرفتهاند.
قدرت توقف خودرو توسط کالیپرهای ۶ پیستونی ویلوود با دیسکهای ترمز ۱۴ اینچی در جلو و کالیپرهای چهار پیستونی با دیسک ۱۳ اینچی برای چرخهای عقب تأمین میشود. دیسکهای ترمز هر دو محور دارای شکاف، سوراخکاری و امکان تهویه هستند. سوپاپ قابل تنظیم تناسبی در عقب نیز برای کنترل تعادل فشار بین ترمزهای جلو و عقب نصب شده است.
در قلب فورد موستانگ شلبی GT500CR ساخت Classic Recreation، پیشرانهی ۵٫۲ لیتری کایوت (نسل سوم) فورد با سوپرشارژر ۲٫۹ لیتری Whipple قرار دارد که امکان دستیابی به خروجی بسیار زیاد ۸۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۳ نیوتنمتر گشتاور را فراهم میکند. قدرت پیشرانه قهرمان عضلانی آمریکایی از طریق جعبهدنده ۱۰ سرعته خودکار فورد (با اهرم تعویض دنده بغل فرمان) به چرخهای خروجی و در نهایت جاده منتقل میشود.
تصویری از فضای داخل کابین خودرو ارائه نشده است؛ اما میدانیم تودوزی چرمی و هدلاینر آلکانترا دارد. نشانگرهای قرمزرنگ سفارشی شلبی در جلوداشبورد نصب شده است؛ از جمله سرعتسنج جدید که تا ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت (۲۰۰ مایل بر ساعت) شمارهگذاری دارد تا تواناییهای تازهی موستانگ شلبی را بازتاب بدهد. سیستم صوتی کیکر و سیستم سرگرمی و اطلاعاتی کنوود پایانبخش این تغییرات در داخل کابین هستند.
آمریکاییهای علاقهمند به خودروهای عضلانی مجبور نیستند تقریبا ۳۰۰ هزار دلار بپردازند؛ زیرا Classic Recreation نسخهی GT500CR خود را با بدنه کاملا فیبر کربن بدون اضافه شدن آپشنها حدود ۲۶۵ هزار دلار میفروشد. نسخهی محدود Carbon Edition که در این تصاویر به نمایش درآمده است، به دلیل امکانات سفارشی اضافه که باعث جذابیت بیشتر آن میشود، هزینه بیشتری دارد.