موتورسیکلتهای کابراتوری؛ تابوتهای چرخدار
با اینکه هر از گاهی خبر از حوادث فوتی موتورسوران تهرانی شنیده میشود، همچنان تلاشها برای ورود ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری جدید به فضای شهری ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، از ابتدای سال ۹۶ قرار بوده هیچ نوع موتورسیکلت کاربراتوری پلاک نشود اما به تازگی نامهای به هیات دولت رسیده که نشان میدهد قرار است ۱۰ هزار موتور جدید به صورت استثنا پلاک شوند تا قانون به طور کامل برای آلایندهها حق قائل شود.
به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، لیلا نظری – سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- در این باره گفت: در تهران حدود یک میلیون موتورسیکلت کاربراتوری فعالیت روزانه دارند که عامل ۴۹ درصد آلودگی صوتی و ۲۵ درصد آلودگی هوای پایتخت هستند و مشکلات عدیدهای را برای شهر ایجاد میکنند.
بر اساس گزارش پلیس راهور تهران بزرگ، ساعت ۴ بامداد ۲۸ خرداد یک دستگاه موتورسیکلت در مسیر جنوب به شمال تونل توحید در حرکت بود که به علت تخطی از سرعت مطمئنه تعادل و کنترل خود را از دست میدهد و واژگون میشود و پس از برخورد با دیوارههای تونل بر اثر شدت ضربه وارده راننده موتورسیکلت در محل فوت میکند.
نظری خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به منظور ساماندهی تردد موتورسیکلتها در شهر تلاش میکند با ارائه تسهیلات خرید موتورسیکلتهای برقی، هنجارشکنیهای متعدد را کاهش دهد. یک موتور برقی به علت سرعت تردد تا ۶۰ کیلومتر، نمیتواند مشکلاتی از قبیل سرعت بالا و تصادفات جرحی و فوتی را ایجاد کند.