مهمانپذیر های تهران

    کد خبر :747634

همه کسانی که برای سفر به تهران می‌آیند، نمی‌توانند هزینه بالای اقامت در هتل های تهران را پرداخت کنند. افرادی که بودجه محدودی برای اقامت خود درنظر گرفته‌اند، می‌توانند در مهمانپذیرهای ارزان‌تر تهران اقامت داشته باشند. در این مطلب به معرفی انواع مهمانپذیرهای پایتخت می‌پردازیم تا اگر در رزرو هتل تهران با مشکل مواجه شدید، گزینه‌های دیگری برای انتخاب داشته باشید. البته مهمانپذیرها نیز خود امکانات و قیمت‌های متفاوتی دارند که قبل از رزرو باید اطلاعات مربوط به هرکدام از آن‌ها را موردبررسی قرار دهید. با ما همراه باشید تا این اطلاعات را دراختیار شما بگذاریم.

انواع مهمانپذیرهای تهران

مهمانپذیرهای تهران در مناطق جنوبی این شهر واقع شده‌اند. خیابان ناصرخسرو تعداد زیادی از مسافرخانه‌های به‌صرفه تهران را در خود جای داده است. البته در سایر مناطق پایتخت نیز مسافرخانه‌های به‌صرفه به‌راحتی پیدا می‌شوند؛ از ارزان‌ترین این مسافرخانه‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

• مهمانپذیر کشاورز تهران

(تهران – منطقه شش – میدان ولیعصر – بلوار کشاورز – نرسیده به خیابان فلسطین – پلاک ۲۶ – تلفن: ۸۸۹۰۹۹۳۹)

• مهمانپذیر مرکزی تهران

(تهران – منطقه ۱۲ – سعدی جنوبی – بلوک دو شرقی – تلفن‌ها: ۳۳۹۲۷۷۲۹, ۳۳۹۰۳۳۱۶)

• مهمانپذیر بحر خزر

(تهران – منطقه ۱۲- خیابان امیرکبیر – جنب شرکت گوشت – کوچه اوحدی – پلاک ۱۲ – تلفن: ۳۳۱۱۳۸۶۰)

• مهمانپذیر شیراز تهران

(تهران – منطقه ۱۲- میدان امام خمینی – ابتدای خیابان فردوسی – پلاک ۹۴ – تلفن: ۶۶۷۱۵۲۱۰)

• مهمانپذیر فردوسی تهران

(تهران – منطقه ۱۱ – قزوین – نرسیده به چهارراه ملک – پلاک ۲۷۱ – تلفن: ۵۵۳۸۲۳۲۱)

• مهمانپذیر شهریار تهران

(تهران -منطقه ۱۲- میدان رازی – خیابان رباط‌کریم – پلاک ۱۲۱ –  تلفن: ۵۵۶۵۲۶۴۵)

مقاله مرتبط : هتل های خیابان آزادی تهران

گزینه‌های فوق فقط نمونه‌هایی از انواع مسافرخانه‌ها و مهمانپذیرهای تهران بودند که آدرس و شماره تماس آن‌ها را دراختیار شما قرار دادیم. از دیگر مهمانپذیرهای به‌صرفه پایتخت می‌توان به مسافرخانه‌های عاشوری، اسلامی، چهل‌ستون، نادر، موسوی، شیک، مهر، کیان، سعید، تمدن، بوعلی، بهارستان، جلالی، مهران، مولوی، همایون، همت، میثاق، یاس و مسافرخانه اروندرود اشاره کرد. علاوه‌براین مسافرخانه‌ها، پانسیون‌های پسرانه و دخترانه همراه خوابگاه‌های پسرانه و دخترانه نیز وجود دارند که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای افرادی باشند که به‌تنهایی برای کار یا تفریح به تهران سفر می‌کنند.

مزایای اقامت در مهمانپذیرهای تهران

برگزاری نمایشگاه‌های متعدد مانند نمایشگاه کتاب، مصالح ساختمانی، پتروشیمی و… باعث می‌شود تا مردمی که شغل‌شان در ارتباط با صنایع و محصولات این نمایشگاه‌ها است، از سراسر ایران به پایتخت بیایند و چند روزی را در تهران بمانند. برای چنین افرادی اقامت در مسافرخانه‌های ارزان می‌تواند بسیار به‌صرفه باشد. اگرچه تهران یکی از شهرهای توریستی ایران به‌شمار می‌رود، اما بیشتر سفرها به این شهر کاری است؛ بنابراین اقامت در مسافرخانه‌ها بسیار مناسب‌تر از اقامت در هتل های تهران برای این افراد خواهد بود. اگر سفر به تهران تفریحی هم باشد، با اقامت در مهمانپذیرهای ارزان می‌توان بودجه مسافرت را به خرید و گردش در شهر تهران اختصاص داد. همین موارد باعث شده است تا مسافرخانه‌های تهران مورداستقبال فراوانی قرار بگیرند.

هزینه اقامت در مهمانپذیرهای تهران

ممکن است هنگام رزرو هتل تهران با قیمت‌های بسیار بالایی برخورد کرده باشید و همین امر شما را به‌سمت رزرو مسافرخانه‌ها و مهمانپذیرهای تهران سوق داده باشد. درواقع اگر هزینه یک شب اقامت در هتل‌های دو تا پنج ستاره تهران بین 400 تا یک و نیم میلیون تومان محاسبه شود، هزینه اقامت در مسافرخانه‌ها بین 70 تا 250 هزارتومان به‌ازای هر شب خواهد بود. بعضی از مهمان‌خانه‌ها در هر اتاق خود، سرویس‌بهداشتی، حمام، میز و صندلی هم برای مهمانان خود درنظر گرفته‌اند و به نسبت مسافرخانه‌هایی که اتاق‌های خود را بدون سرویس ارائه می‌کنند، کمی گران‌تر هستند. به‌هرحال افراد می‌توانند بسته به میزان بودجه و انتظارات خود مناسب‌ترین مهمانپذیر تهران را برای اقامت انتخاب کنند.

مدارک لازم برای اقامت در مهمانپذیرها

مدارک لازم برای اقامت در مهمانپذیرهای تهران شامل کارت‌ملی یا شناسنامه افراد است. البته خانم‌های تنها باید نامه اماکن را هم همراه داشته باشند. درواقع کارت‌شناسایی معتبر هم برای رزرو هتل و هم برای رزرو مسافرخانه در هر جای ایران ضروری است.

 

نکاتی که باید قبل از رزرو مهمانپذیرها درنظر داشته باشیم

بهتر است قبل از رزرو هتل تهران علی بابا یا مسافرخانه‌های به‌صرفه این شهر، حتما از امکانات آن‌ مکان‌ها اطلاع کافی کسب کنید. بعضی از هتل‌های ارزان امکانات بی‌کیفیتی ارائه می‌دهند که موجب نارضایتی مهمانان می‌شود؛ بنابراین کسب اطلاع قبل از رزرو ضروری است. با توجه به اینکه سامانه‌های رزرواسیون هتل و مهمانپذیر زیادی در سطح وب وجود دارند، شما به‌راحتی می‌توانید تصویر این مکان‌ها را مشاهده و سپس اقدام به رزرو کنید. مطالعه نظر کاربران اینترنتی که تجربه اقامت در هتل های تهران و مهمانپذیرهای این شهر را به‌اشتراک گذاشته‌اند، می‌تواند بهترین راهنمای شما برای انتخاب محل اقامت‌تان در تهران باشد.

اگر قصد سفر به اصفهان دارید بخوانید : در سفر به اصفهان در کدام هتل ها اقامت کنیم؟

بهتر است قبل از هر چیز امکانات مربوط به سرویس‌بهداشتی و حمام مسافرخانه‌ها را درنظر بگیرید. نداشتن سرویس‌بهداشتی اگرچه هزینه اقامت را برای شما کاهش می‌دهد؛ اما می‌تواند از راحتی شما کم کند. بنابراین پرداخت مبلغ بیشتر به‌ازای اتاق‌های سرویس و حمام‌دار بسیار هوشمندانه‌تر به‌نظر می‌رسد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید