منصوری و تیونینگ فراری پورتوفینو
منصوری را باید از تیونرهای موفق دانست که در آلمان مستقر بوده و هر سال محصولات جدیدی را با تیونینگ جذاب خود همراه میسازد. حال نوبت فراری پورتوفینو پرقدرت رسیده که زیر تیغ جراحی منصوری قرار گیرد.
«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–شرکت منصوری که همواره به عنوان یکی از تیونرهای جنجالی و بحث برانگیز شناخته میشود، در ماههای اخیر فعالیت نسبتاً زیادی داشته است.
پس از معرفی نسخه تغییر یافته از فراری F8 Tributo و 812GTS توسط منصوری در اوایل سال 2021، پورتوفینو سومین محصول برپایه فراری است که از سوی این شرکت به علاقمندان عرضه میشود.
یکی از مهمترین تغییراتی که توسط متخصصان منصوری روی این فراری انجام شده، نصب سقف تاشو از جنس فیبرکربن به جای نمونه استاندارد قبلی است. استفاده از فیبرکربن به این نقطه محدود نشده چراکه در ورودیهای هوا روی کاپوت، روکش آینههای جانبی، رکاب جانبی، لبه اسپویلر عقب و حتی ستونها و دستگیره درها هم شاهد استفاده از این ماده سبک وزن هستیم.
رینگهای سفارشی با لبه زرد رنگ و ابعاد 21 و 22 اینچی در محورهای جلو و عقب، به صورت انحصاری توسط منصوری برای این مدل طراحی شده ولی قرار است از اواخر سال جاری، به عنوان جزئی از پکیج پیشنهادی منصوری برای تمام مدلهای فراری قابل سفارش باشد.
با ورود به فضای کابین فراری پورتوفینو، با روکش چرم مشکی در اکثر بخشها روبرو هستیم که با جزئیات زرد در حاشیه قطعات داشبورد و کفپوشها همراه شده تا در عین ایجاد هماهنگی با بدنه خودرو، از ایجاد یکنواختی در این بخش هم جلوگیری شود.
منصوری پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر و توئین توربو این خودرو را نیز فراموش نکرده و قدرت و حداکثر گشتاور آن را از 5591 اسببخار و 760 نیوتنمتر استاندارد، به 710 اسببخار و 890 نیوتنمتر افزایش داده است. منصوری برای انجام این ارتقاء چشمگیر، سامانه مدیریت پیشرانه و سیستم اگزوز را تغییر داده است. به لطف این بهسازی عملکرد، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت اکنون به 3 ثانیه رسیده و حداکثر سرعت نیز به 334 کیلومتر برساعت افزایش یافته است.