معرفی روستاهای دیدنی برای طبیعت گردی در اطراف مشهد

    کد خبر :1069907

سفر به مشهد، پایتخت مذهبی ایران و زیارت حرم مطهر امام رضا در رده یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین سفرها برای ایرانی‌ها قرار دارد. سفری هم برای زیارت و هم دیدن جاذبه‌های بی‌نظیر از جمله روستاهای دیدنی برای طبیعت گردی در اطراف مشهد و لذت بردن از زیبایی‌هایی که شما را غافلگیر می‌کند. مهم نیست با رزرو و خرید بلیط قطار راهی این شهر شده باشید یا با پرواز و سفر زمینی به مشهد بیاید. سفر به این شهر قطعا یکی از بهترین خاطرات شما خواهد بود. مشهد دل‌انگیز با حرم مطهر که مانند نگینی بر سینه این شهر می‌درخشد، جاذبه‌های تاریخی مانند آرامگاه نادرشاه افشار و مناطق بکر طبیعی برای هر سلیقه‌ای انتخابی فوق‌العاده است. پس اگر می‌خواهید یک مشهدگردی خوب داشته باشید در این مطلب همراه سفرمارکت باشید تا ۵ مورد از بهترین روستاهای دیدنی برای طبیعت گردی در اطراف مشهد را به شما معرفی کنیم.

مشهد منطقه زیباترین روستاهای ایران

این شهر در کنار حرم امام رضا دیدنی‌های بی‌شماری دارد که هوای سفر را به دل هر کسی می‌اندازد. آب و هوای بی‌نظیر آن، مسیرهای آسان و در دسترس روزانه برای سفرهای مختلف ماند سفر با خرید بلیط قطار یا پروازهای مستقیم و مختلف از سراسر ایران به مشهد، برگزاری تورهای جذاب گردشگری نیز یکی از دیگر از دلایلی است که باعث شده مشهد را به اوج محبوبیت برساند و یکی از صدرنشین‌های پربازدیدترین شهرهای ایران قرار گیرد. جایی پر از روستاهای دیدنی برای طبیعت گردی اطراف مشهد، روستاهایی مانند زشک تا طرقبه و پا‌ژ زیبا با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان که شما هر چه بیشتر و بیشتر عاشق دیدن مشهد می‌کند.

۱. روستای زشک

روستای زشک، نزدیک‌ترین روستا به مشهد است که در کمتر از یک ساعت می‌توان به آنجا رسید. این روستا، ییلاقی در جنوب شرقی رشته‌کوه بینالود است و باغ‌های سرسبز و دیدنی فراوانی دارد. چشمه‌سارهای متعدد و منحصر به فرد نیز از دیگر زیبایی‌های این منطقه به شمار می‌رود که برای هر گردشگری جذاب است. علاوه بر چشمه‌های جوشان و باغ‌های سبز، این روستا دارای چشم‌اندازهای زیبا و محیطی باصفاست که تماشای آن‌ها هر کسی را به وجد می‌آورد.

از دیگر جاذبه‌های دیدنی این روستا، چشمه قلقلی زشک است که یکی از پرآب‌ترین چشمه‌ها در ییلاقات اطراف مشهد محسوب می‌شود. اگر به کوهنوردی علاقه دارید، می‌توانید از ابتدای مسیر چشمه قلقلی به کوه‌های معروف اطراف مشهد مانند چمن، فلِسکه و شیرآباد بروید. برای رسیدن به روستای زشک، باید به شهر شاندیز مشهد رفته و از طریق جاده پارک وکیل‌آباد به راحتی آنجا را پیدا کنید.

۲. طرقبه

یک بلیط قطار تهیه کنید و با بهترین قطارهای ایران از جمله قطار فدک راهی مشهد و طرقبه زیبا شوید. این سفر حتما برای شما به یاد ماندنی خواهد بود. طرقبه از سرسبزترین نواحی مشهد به شمار می‌آید و به باغ‌های سرسبز، پرمیوه و هوای دلپذیرش معروف است. در این ییلاق، می‌توانید از تماشای رودخانه خروشان لذت ببرید یا با گرفتن عکس‌های زیبا از مناظر اطراف رودخانه، یک روز متفاوت را برای خود رقم بزنید. در کنار رودخانه، چند رستوران وجود دارد که دیزی و شیشلیک ارائه می‌دهند.

شما می‌توانید برای استراحت به این رستوران‌ها بروید و غذایی لذیذ میل کنید. پس از صرف غذا، پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه‌های سوغات این منطقه دیدن کنید تا یادگاری از این ییلاق برای عزیزانتان به سوغات و یادگار ببرید. برای رسیدن به طرقبه، می‌توانید به جاده وکیل‌آباد مشهد بروید. در این مسیر دوراهی وجود دارد که یک سمت آن به طرقبه می‌رسد. این مسیر تاکسی خطی نیز دارد و در صورت نداشتن ماشین شخصی، می‌توانید با تاکسی به این روستا بروید.

۳. روستای پاژ

در سفر به مشهد می‌توانید خانه فردوسی و جایی که شاهنامه نوشته شد را ببینید. اگر با خرید بلیط قطار راهی مشهد شده‌اید احتمالا همسفران شما بازدید از روستای پاژ را به شما پیشنهاد می‌کنند. استاد حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسه‌سرای ایران، در روستای سرسبز پاژ (پاز) که پوشیده از درختان انگور بود، چشم به جهان گشود. پیشینه‌ تاریخی روستای پاژ توس که به روستای فاژ یا فاز (تغییر نام پس از اسلام) نیز شهرت دارد، با مساحتی بالغ بر 800 هکتار و دیدنی‌های طبیعی بی‌شمار، به قرن چهارم هجری بازمی‌گردد. زادگاه فردوسی در 20 کیلومتری شهر مشهد واقع شده است و برای رسیدن به آن باید از تقاطع جاده کارده به کلات نادری حرکت کنید و به روستای تاریخی پاژ برسید. علاقه‌مندان به گشت و گذار در روستاهای تاریخی، به‌ویژه زادگاه فردوسی، می‌توانند به راحتی با خرید اینترنتی بلیط قطار یا تور مشهد به این روستا سفر کنند.

در شمال روستای پاژ تپه‌ای با قدمتی نامعلوم واقع شده که به آن قلعه بلند نیز می‌گویند. در پایین‌دست این تپه نیز خندقی پرازآب برای جلوگیری از ورود مهاجمان به قلعه درگذشته، ساخته شده بود که اکنون از بین رفته است. علاوه بر تپه قلعه بلند، بلندای دیگری در فاصله 500 متری وجود دارد که مربوط به پاژ قدیمی است.

۴. روستا و دره جاغرق

یکی از این جاذبه‌های مشهد که دیدن آن را نباید از دست دهید بازدید از روستای ییلاقی جاغرق است که در 21 کیلومتری مشهد و 7 کیلومتری جنوب غربی طرقبه قرار دارد. این روستا با آب و هوای مناسب و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا، یکی از دیدنی‌های مشهور مشهد به شمار می‌آید. این روستا پیشینه‌ تاریخی دارد که به دوران پیش از اسلام بازمی‌گردد.

روستا و دره جاغرق در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا قرار گرفته و دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است که زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل به همراه مناظر زیبا و چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای دارد. این ویژگی‌ها هر ساله بسیاری از علاقه‌مندان به طبیعت را به سوی خود جذب می‌کند تا به آسانی با تهیه بلیط قطار مشهد یا رزرو پروازهای لحظه آخری خود را مهمان یک سفر بی‌نظیر نمایند. دره جاغرق می‌توانید از باغ‌های میوه و دره‌های سرسبزی که با گیاهان پوشیده شده‌اند و جذابیت خاصی به منطقه بخشیده‌اند، بازدید کنید.

در دره جاغرق و در کنار رودخانه فصلی این منطقه، تعدادی قنات، آبشار و یک چشمه قرار دارد که در حاشیه‌ی آن‌ها رستوران‌ها و اقامتگاه‌هایی برای رفاه حال گردشگران ساخته شده است. یکی از نمادهای جالب روستای جاغرق، درخت چنار قدیمی و قطور آن است که قطرش به 2 متر می‌رسد و قدمتی ۷۰۰ساله دارد.

دیدن روستاهای اطراف مشهد، تجربه یک سفر لذت‌بخش

خراسان رضوی و شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه امام رضا (ع) از دیرباز مورد توجه زائران و گردشگران بسیاری بوده است. اما این منطقه با آب و هوای دلنشینش مجموعه‌ای زیباترین و دیدنی‌ترین روستاهای ایران را در خود جای داده که اگر مسافر مشهد هستید با دیدن آن‌ها حال و هوایی تازه کرده و لذت سفرتان را دو برابر کنید. شما این روزها می‌توانید از هر جا هستید برای خرید بلیط اینترنتی قطار و امکان انتخاب نوع بلیت قطار یا سفر با قطار فدک که یکی از بهترین قطارهای ایران است جهت سفر به مشهد اقدام کرده، تورهای مختلف را خریداری یا بلیط هواپیمای زمان مناسبی که می‌خواهید به سفر مشهد بروید را انتخاب کنید. پس وقتی همه چیز مهیا است چرا سفر به مشهد در تعطیلات پیش‌رو، بازدید از حرم مطهر و دیدنی‌های مشهد از جمله روستاهای اطراف مشهد برای طبیعت گردی که در این مطلب به شما معرفی کردیم را انتخاب نمی‌کنید؟

4
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مسافر گفت:
    موافقم ۶
    مخالفم ۲

    سلام
    روستای ده سرخ ، پیوه ژن ، بقمچ ، رادکان ( که به خاطر بستنی فوق العاده اش معروفه) ملک آباد ( اونجا پرورش کروکودیل داره ) ، اخلمد ، قره سو ، ارتوکند
    و…. لطف خدا شامل مشهد با این همه زیبایی شده

    1. فافا گفت:

      بقیه کجا هستش؟؟

  2. حجت گفت:
    موافقم ۱۰

    روستای خور و اون طبیعت زیبا و قشنگ نیشابور که با مشهد۴۰دقیقه فاصله داره را ندیدین
    البته مثل خیلی جاها هم پولکی هم نیست و هرجا میتونی اتراق کنی و چادر بزنی
    و مردم فوق العاده ای هم داره
    وبا رودخانه و چشمه های فراوان…

  3. مصطفی گفت:

    با سلام همه اینا گفتی خوشگلن اما کنگ مخصوصا زمستون و بهار یه چیز دیگس…

دیدگاهتان را بنویسید