مشخصات سخت افزاری آیفون 15 پرو فاش شد

    کد خبر :1014218
آیفون 15 پرو

شرکت اپل بزودی نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود را معرفی خواهد کرد که به عنوان سری آیفون 15 پرو شناخته می‌شوند. اکنون برخی مشخصات سخت افزاری آنها لو رفته که نشان می‌دهد رم بالایی ندارند.

بازتاب- رونمایی از سری آیفون 15 اپل نزدیک است. اما با نزدیک‌تر شدن به رویداد رونمایی، شایعات و گزارش‌های جدیدی در فضای مجازی منتشر شده است. در حال حاضر، آخرین افشاها به ارتقاء چیپست مدل‌های آیفون 15 پرو و ظرفیت حافظه اشاره می‌کند.

این خبر از منبع اطلاعاتی Unknownz21 می‌رسد که اطلاعات را در توییتر به اشتراک گذاشته است. ظاهرا چیپست A17 Bionic در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس دارای شش هسته CPU و GPU خواهد بود. نسل قبلی A16 Bionic دارای شش هسته CPU بود، اما تنها پنج هسته GPU داشت. بنابراین، پردازنده نسل بعدی دارای یک هسته GPU اضافی بوده که احتمالاً به ارائه عملکرد بهتر در کارهای مختلف مانند بازی کمک می‌کند.

البته هر سال اپل پردازنده قوی‌تر را برای گوشی‌های آیفون خود تدارک می‌بیند و عجیب نیست سری آیفون 15 چنین ویژگی سخت افزاری داشته باشند. برند کوپرتینویی هر سال نسل جدید محصولات خود را با سخت افزار و طراحی بهتر عرضه می‌کند. از این رو انتظار داریم شاهد نسل جدید گوشی‌های با طراحی بهتر و سخت افزار قدرتمند باشیم.

این همه چیز نیست، A17 Bionic حتی شاهد افزایش سرعت فرکانس از 3.46 گیگاهرتز به 3.7 گیگاهرتز خواهد بود. چیپست جدید سری A مبتنی بر فرآیند پیشرفته‌تر 3 نانومتری خواهد بود که باعث ارتقاء بهره‌وری انرژی و همچنین عملکرد کلی می‌شود. با این حال، افشاگر ادعا کرده که سری آینده آیفون 15 پرو اپل تنها دارای 6 گیگابایت رم هستند. شایعات قبلی حکایت از افزایش حافظه رم تا 8 گیگابایت رم داشته، اما Unknownz21 خلاف این را مطرح کرد.

این حافظه یک ماژول رم LPDDR5 است که طبق گزارش‌ها توسط سامسونگ و میکرون عرضه خواهد شد. اطلاعات دهنده بیان می کند که افزایش 8 گیگابایت رم در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس کاملاً غیرممکن نیست، بلکه بعید به نظر می‌رسد. به خاطر داشته باشید که این هنوز فقط یک گزارش تایید نشده بوده، بنابراین باید منتظر اخبار موثق بود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید