مزدا CX-70 2025 رونمایی شد/ شاسی بلند باوقار ژاپنی
شرکت مزدا در نهایت پس از مدتها انتظار مزدا CX-70 2025 شاسی بلند 5 نفره را معرفی کرد که از قوای محرکه قوی و طراحی چشم نوازی برخوردار است.
بازتاب- مزدا با CX-70 2025، نوع جدیدی از CX-90 با پنج صندلی به جای 7 صندلی را معرفی کرده که این شاسی بلند را به گزینهای جذاب تبدیل کرد. شاسی بلند جدید پلتفرم، پیشرانه و بیشتر بدنه خود را با برادر بزرگتر خود به اشتراک میگذارد، به این معنی که اگر سه ردیف را دوست دارید، احتمالاً دو ردیفه را نیز دوست خواهید داشت.
با این وجود، تفاوتهای جزئی کمی بین شاسی بلند بزرگ و سایز متوسط مزدا وجود دارد. برای شروع، CX-70 با استفاده از رنگ مشکی براق بیشتر نسبت به CX-90 مملو از کروم ظاهری چشم نواز دارد. جلوپنجره مشبک مشکی در جای CX-90 طراحی شده است، و سپر جلو متفاوت است، با توریهای شبیهسازی شده بزرگتر که به ژنراتورهای پرده هوا در گوشهها منتهی میشود.
سپر عقب نیز دارای طراحی جدیدی است که دریچههای مصنوعی در گوشهها تعبیه شده است. روکشهای تیره روی درپوش آینهها، دستگیرههای درب و ریلهای سقف ظاهر میشوند و رینگ 21 اینچی موجود دارای ظاهر مشکی براق و خطوط ماشین کاری شده هستند. قسمت جلو به نظر ما از CX-90 تهاجمیتر و جذابتر به نظر میرسد، که قسمت جلوپنجره آن کمی متورم شده، مانند حفره بینی.
با این حال، CX-70 همچنان دارای یک خط سقف گرد است که با بدنهی روان و شیشههای عقب مثلثی شکل، کاملاً مناسب نیست. کمی شباهت با Taurus دهه 1990 در دریچه عقب وجود دارد، اگرچه طراحی اصلاح شده سپر کمک میکند تا حدی بصری نمایان شود.
در داخل، CX-70 به طور قابل توجهی شبیه CX-90 است، حداقل قبل از اینکه متوجه شوید ردیف سومی وجود ندارد. چرم قرمز موجود با نوار برجسته مشکی یک CX-70 انحصاری است که به فضای داخلی مشکی رنگ با دوخت متضاد قرمز روی پنل دربها و فرمان میپیوندد. تزئینات پلاستیکی خاکستری با طرح فیبر کربن چاپ شده از مواد عالی دیگر کم میکند و امیدوارم مزدا دوخت داشبورد “kakenui” CX-90 و تزئینات چوبی اصلی را حداقل به عنوان یک گزینه ارائه دهد.
نسبت به CX-90،شاسی بلند میان سایز CX-70 اکثر تجهیزات مشابه را دارد، اگرچه این اولین مزدا است که آمازون الکسا را در سیستم اطلاعات سرگرمی گنجانده است. این کنترل صدا را به برخی از عملکردهای داخل خودرو مانند کنترلهای تهویه مطبوع و سرگرمی اطلاعاتی میدهد و همچنین با تجهیزات خانگی دارای قابلیت آمازون همگام میشود. CX-70 همچنین به عنوان بخشی از کروز کنترل تطبیقی و عملکرد محوری خط، پشتیبانی از راننده بدون پاسخ دارد. اگر شخصی که پشت فرمان است به مجموعهای از هشدارها پاسخ ندهد، خودرو به تدریج در خط خود متوقف میشود و چراغهای خطر خود را فعال میکند.
CX-70 از همان پیشرانههای CX-90 استفاده میکند، با یک توربوشارژر 3.3 لیتری شش سیلندر خطی که 280 اسب بخار قدرت و 332 پوند فوت گشتاور در فرم پایه یا 340 اسب بخار و 369 پوند فوت برای موتور پرقدرت در تریم S تولید میکند. یک پیشرانه هیبریدی پلاگین نیز موجود است که از طریق یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر، باتری 17.8 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی و موتور الکتریکی 68 کیلوواتی، 323 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت قدرت تولید میکند.
سیستم چهارچرخ متحرک هم تدارک دیده شده، با ظرفیت بکسل 5000 پوندی برای شش سیلندر و ظرفیت بکسل 3500 پوندی برای هیبریدی. CX-70 به طور تدریجی سبکتر از CX-90 بزرگتر خواهد بود، بنابراین ممکن است کمی کارآمدتر نیز باشد. یک برد فقط الکتریکی در حدود 48 کیلومتری برای PHEV یک ارتقاء کوچک و مرتب خواهد بود.
CX-70 از همان فاصله بین دو محور 122.8 اینچی CX-90 استفاده میکند و همچنین طول آن تقریباً یکسان است؛ یکی از نمایندگان مزدا تأیید کرد که سپرهای اصلاح شده ممکن است بر ابعاد آن تا چند دهم اینچ تأثیر بگذارند. اما از آنجایی که CX-70 نیازی به قرار دادن صندلی ردیف سوم ندارد، فضای باری بزرگ با فضای ذخیرهسازی اضافی در زیر دارد. مزدا قیمتی را اعلام نکرده است، اما منصفانه بوده که فرض کنیم CX-70 کمی ارزانتر از CX-90با قیمت 40,970 دلاری و CX-90 PHEV با قیمت 51,320 دلاری خواهد بود. برای یک مدل پایه CX-70 حدود 38000 دلار هزینه کنید که با تیک زدن هر کادر به 57000 دلار یا بیشتر میرسد.