مدل بهرهبرداری از “تاکسیهای هیبریدی” اشتباه بود
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: ورود تاکسیهای هیبریدی به سیستم تاکسیرانی مدل خوبی بود اما مدل بهرهبرداری از آن خوب نبود.
علیرضا قنادان درباره ورود تاکسیهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران اظهار کرد: ورود تاکسیهای هیبریدی که چند سال پیش صورت گرفت، اقدام بسیار خوبی بود ولی مدل بهرهبرداری از آن خوب نبود چرا که این نوع خودروها را نباید به شخص واگذار کرد.
وی با بیان اینکه این نوع خودروها باید به صورت شرکتی اداره شود، گفت: شرکتی که واردات خودروهای هیبریدی را انجام داده مشتاق است تا ناوگان جدید را نیز وارد و با مالکیت شرکتی آن را اداره کند، درست مانند همان اتفاقی که در دنیا رخ داده است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: در این دوره، اجازه فروش خودروهای وارداتی (تا زمانی که در این مسئولیت باشم) را نمیدهیم چرا که بر این باوریم تاکسیرانی جای خودروفروشی نیست بلکه جای بهرهبرداری است و شرکتی که خودرو هیبریدی وارد میکند یا خودش یا در قالب یک شرکت دیگر باید تا مدتی بهرهبرداری از آن را انجام دهد.
قنادان خاطرنشان کرد: البته این اجبار به ضرر واردکننده نخواهد بود چرا که با این رویه، سود بهرهبرداری از خودرو بسیار بیشتر از سود فروش خودرو است؛ نکته قابل توجه دیگر در استفاده از تاکسیهای هیبریدی این است که تقاضا برای استفاده از این نوع خودروها در تهران برخلاف تصورات افزایش یافته است.
وی افزود: بنابراین میتوان گفت استفاده از تاکسیهای هیبریدی در واگذاری به راننده تجربه موفقی نبود اما این اقدام به عنوان واردکننده هیبریدی توجه موفقی به شمار میآید چرا که جایگاه و تقاضای خاصتری دارند و درآمدشان هم میتواند بر همین اساس بیشتر از سایر تاکسیها باشد.
به گزارش تسنیم،مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه تاکسیرانی روی استفاده از تاکسیهای هیبردی تمرکز دارد، گفت: قبل از اینکه واردات خودرو ممنوع شود، توافقات و تفاهمنامههای خوبی با سرمایهگذاران داخلی صورت گرفته بود ولی متاسفانه بیش از یک سال است که این توافقات متوقف شده اما همچنان اگر کاربری عمومی یعنی تاکسی واردات باز شود فکر میکنم باز هم سرمایهگذاری مجددی در این زمینه خواهیم داشت.