مدل بازسازی شده از پورشه 911RS ساخت ۱۹۷۴، معرفی شد
در این مطلب به معرفی پورشه 911RS مدل ۱۹۷۴ میپردازیم که یک مدل کلاسیک اسپرت در تاریخ خودروسازی محسوب میشود.
مدل 911 برای طرفداران پورشه یک خودروی افسانهای است اما یک 911RS چهل وسه ساله که تغییراتی نیز در آن داده شده باشد میتواند بسیار جذابتر باشد. خودرویی که امروز به معرفی آن خواهیم پرداخت چنین شرایطی دارد. این خودرو یک پورشه 911RS مدل ۱۹۷۴ است که دستخوش تغییراتی شده و بخشهایی مثل؛ گلگیرها،سپر و رکاب جانبی آن تغییر پیدا کردهاند. کیت بدنهی این خودرو از فایبرگلاس تقویت شده با استحکام بالا ساخته شده و بدنهی خودرو نیز با رنگ قرمز بسیار زیبایی رنگ آمیزی شده است. شیشههای این مدل نیز تغییر کرده و با نمونهای از جنس پلکسی گلس مقاوم تعویض شدهاند. همچنین رینگهای ۱۵ اینچی در جلو و عقب این خودرو نصب شده که تایرهای ۲۲۵.۵۵ در جلو و ۳۳۵.۳۵ در عقب دارد. این تایرهای ساخت میشلین، از نوع مسابقهای با عملکرد بالا و تقریبا بدون عاج هستند.
برای بهبود هندلینگ این پورشهی اسپرت کلاسیک هم از سیستم تعلیق تقویت شده با کمک فنرهای ساخت H & R استفاده شده است که قابلیت تنظیم دارند. سیستم ترمز نیز از مدل911 توربو به عاریت گرفته شده است. مخزن سوخت ۸۰ لیتری از جنس الیاف کربن و باتری مسابقهای که دارای وزن بسیار کمی هستند، روی این مدل نصب شدهاند.
پیشرانهی مورد استفاده در این مدل یک موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر تقویت شده است که با نام DP Motor sport شناخته میشود و به سیستم سوخت رسانی انژکتوری مکانیکی، دریچههای گاز جداگانه برای هر سیلندر و شمعهای دوگانه برای هر سیلندر مجهز است. همچنین میل سوپاپهای مورد استفاده در این مدل نیز متعلق به پورشه 911RSR مدرن هستند. مجموعهی این تغییرات باعث شده تا قدرت تولید پیشرانهی این پورشه 911 کلاسیک به بیش از ۳۶۰ اسب بخار برسد.
تیونر همچنین اقدام به بهینه سازی و تقویت جعبه دندهی پورشه 911 نیز کرده است و فواصل تعویض دنده را کاهش داده است ضمن اینکه جعبه دندهی تغییر یافتهی این مدل در مقایسه با نسخهی استاندارد دارای تعویضهایی دقیقتر و نرمتر نیز است. در داخل کابین نیز باید به صندلیهای اسپرت لالی پاپ و غربیلک فرمان اسپرت ساخت Momo اشاره کنیم ضمن اینکه داشبورد این مدل نیز دارای طرح فیبر کربن است.