مرحله جدید مصون‌سازی کارکنان آغاز شد:

محیط کار امن در گروه صنعتی ایران خودرو

    کد خبر :705144

این خودروساز با تاکید بر اهمیت والای سرمایه‌های انسانی خود به‌عنوان مهم‌ترین نهاده تولید، سلامت آنان را در اولویت قرار داده و تلاش می‌کند، هم‌زمان با انجام فعالیت‌های تولیدی و عرضه خودرو به بازار، آرامش و تندرستی کارگران را نیز دنبال کند.
آگاه‌سازی کارکنان در بهمن ماه 98 و پیش از ورود ویروس منحوس کرونا به کشور در دستور کار این شرکت قرار گرفت و به این ترتیب با انتشار مطالب و محتوای ویژه نسبت به اطلاع‌رسانی به موقع اقدام شد. هم زمان با شیوع این ویروس در چین به عنوان کشور مبدا، کارکنان ایران خودرو از ویژگی‌ها و روش‌های انتقال آن آگاهی یافتند.

بحران مدیریت می شود

با ورود به مرحله بحرانی شیوع ویروس، مدیریت بحران در ایران خودرو فعال و به این ترتیب کمیته بحران ایران خودرو متشکل از مدیران ارشد این خودروساز، تمامی فعالیت‌های خود را با درنظر گرفتن امکان شیوع این ویروس پیش برد و فرماندهی پیشگیری و مقابله با آن را برعهده گرفت. این مرحله نیز با سازمان دهی و پیشگیری از ابتلای کارکنان به این بیماری دنبال شد. برای تحقق این امر، کمیته کارشناسی تخصصی، کارگروه عملیات و اجرایی، کارگروه آموزش و اطلاع رسانی تشکیل شد.
در مرحله سوم فرآیند مدیریت این بحران، کاهش ریسک و اقدام برای مقابله با ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت.
از ابتدای ورود ویروس به کشور، اقلام حفاظت فردی در اختیار تمامی کارکنان ایران خودرو قرار گرفت و با تقلیل تعداد جلسات و برگزاری بخشی از آن به صورت آنلاین، زمینه احتمال شیوع بیماری کاهش یافت.
تعطیل شدن مکان های ورزشی، مذهبی، آموزشی و تلاش برای کاهش مواجهه کارکنان با یکدیگر و حذف مواجهات غیر ضرور برای امور سازمانی از جمله تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در ایران خودرو بود.
تغذیه سالم و استفاده از مواد مغذی و دارای ارزش غذایی بالا، از جمله اقدامات مهم در مسیر حفظ سلامت کارکنان ایران خودرو به شمار می آید. همراه هر وعده غذایی، میوه دارای ویتامین C بالا، آبمیوه و همچنین آدامس برای رطوبت مسیر تنفسی در میان کارکنان توزیع شده و در سال 99 نیز ادامه خواهد یافت.

کمیته های فرعی ستاد مبارزه با کرونا در ایران خودرو

به گزارش بازتاب به نقل از ایکوپرس،کمیته کارشناسی تخصصی از جمله کمیته های تشکیل شده برای مدیریت بحران کرونا در ایران خودرو با جمع آوري، تهيه و تدوين پروتكل‌هاي پيشگيرانه و كنترلي، تدوين و انتشار دستورالعمل‌هاي اجرايي، شناسايي و دسته‌بندي سطوح و اماكن بر اساس میزان ریسک و شناسايي تمامی نيازمندي‌هاي و دسته‌بندي آن اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کمیته عملیات اجرا قرار داده است.
کمیته عملیات و اجرا نیز با برنامه‌ريزي و هماهنگي اقدامات تعريف شده در ستاد مدیریت بحران، اقداماتی از جمله ضد عفوني کردن تمامی اماكن عمومي، تولیدی، ستادی و انبارها و محل‌های طبخ غذا، رستوران‌ها و هم‌چنین اقدامات تب سنجي علاوه بر مبادی ورودی، تب سنجی داخل سالن، اقدامات ضد عفوني داخل سالن‌هاي توليد، اقدامات تامين، خريد و توزيع اقلام مورد نياز برای تامین بسته حمایت از سلامت کارکنان و همچنین اقدامات تغيير و به‌سازي محیط کار را در دستور کار قرار داده است.
مدیریت ارتباطات ایران خودرو نیز با همکاری مدیریت آموزش با تشکیل کمیته آموزش و اطلاع رسانی، در این مدت تلاش کرده تا از طریق تولید و تهیه متن، بروشور، فیلم و سایر کانال‌های ارتباطی، بسته‌های آموزشی لازم را تهیه و در اختیار کارکنان قرار دهد.
کمیته متشکل از این دو مدیریت با تدوين پروتكل‌ها و دستورالعمل‌هاي بومي گروه صنعتي ايران خودرو و همچنین تدوين و انتشار ويژه نامه‌های سازمانی، پوستر و بنر، بروشورهاي اطلاعاتي، SMS و پيام هاي ضروري نسبت به آگاه سازی کارکنان اقدام کرده است.
طراحي و انتشار كتاب دستورالعمل جامع بومي گروه صنعتي ايران خودرو، طراحي و اجراي آموزش‌هاي الكترونيكي سرگروه ها، مسئولان، مديران و كارشناسان، حضور در سالن هاي توليد و واحدهای مختلف به منظور پايش اثربخشي آموزش ها و نيازسنجي موارد لازم و جديد، بروزرساني اطلاعات و انتشار نسخ جديد پروتكل و محتواي آموزشي و تبليغي و مديريت سرويس‌هاي خبري و تبليغات وي‍‍ژه عمليات ستاد از جمله اقدامات دیگر این کمیته بوده است.

پایش مستمر سلامت کارکنان

از زمان شیوع بیماری، ایران خودرو به صورت روزانه وضعیت سلامت و درمان افراد مبتلا و یا مشکوک به ابتلا را پیگیری کرده و با ایجاد شرایط آسان در پذیرش درمانی و ارسال بسته حمایتی به خانواده مبتلایان، شرایط تیمار را برای خانواده ها تسهیل کرده است. همچنین بسته بهداشتی ویژه ای را تهیه و برای خانواده تمامی کارکنان ارسال کرده است.
ارسال پیامک به کارکنان در طول تعطیلات نوروزی و آگاه سازی آنان از وضعیت سالن های تولیدی و ضدعفونی های روزانه سالن ها و همچنین پایش سلامت کارکنان از این طریق از دیگر اقدامات صورت گرفته ستاد مبارزه با کرونا در ایران خودرو بوده است.
در سال گذشته اقلام ویژه ای از جمله تب سنج، کاور صورت، لباس ایزوله، مایع ضد عفونی کننده و اقلام ویژه شرایط بحرانی شامل ماسک تنفسی تهیه و در میان کارکنان توزیع شده است. با آغاز سال کاری 99، این اقدامات استمرار خواهد یافت و اقدام بهداشتی در اختیار کارکنان و همچنین خانواده آنان قرار خواهد گرفت.
علاوه بر سطوح و اماکن سطح شرکت، سرویس های ایاب و ذهاب کارکنان نیز به صورت مستمر ضد عفونی شده و در آغاز سال کاری پیش از استفاده کارکنان از سرویس ها، نسبت به ضد عفونی آن اقدام شده است.
در مبادی ورودی، تمامی کارکنان علاوه بر دریافت بسته ماسک و ژل ضد عفونی کننده دست، با استفاده از دستگاه تب‌سنج معاینه می‌شوند تا از ورود افراد مشکوک به داخل شرکت جلوگیری شود. تب‌سنجی هنگام کار در سالن‌های تولیدی و بخش‌های ستادی نیز به صورت مستمر صورت می‌گیرد.
ایران خودرو در صدد است تا در کنار انجام مسئولیت‌های اجتماعی در قبال جامعه با اقداماتی نظیر ارایه خدمات فروش و پس از فروش به صورت غیرحضوری برای کاهش زمینه ابتلای مشتریان به ویروس کرونا، برگزاری مجمع فوق العاده به صورت آنلاین برای جلوگیری از تجمع و حفظ سلامت سهامداران، توزیع اقلام بهداشتی در محل نمایندگی ها، ارسال اقلام بهداشتی به مناطق پرخطر مانند گیلان و تولید ماسک بهداشتی در شرکت متبوع خود، سعی کرده محیط کار امنی را برای کارکنان خود نیز فراهم کند. در این میان با تبعیت از ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا، در تلاش برای استفاده از ظرفیت های تولیدی با رعایت پروتکل های بهداشتی و مطابق با سیاست های مصوب این ستاد است و با رویکردهای متنوع توانسته محیط کار ایمنی را برای کارکنان فراهم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید