مازراتی GT2 استراداله رونمایی شد/قوی‌ترین مازراتی بنزینی

    کد خبر :1086865
مازراتی GT2 استراداله رونمایی شد/قوی‌ترین مازراتی بنزینی

شرکت مازراتی به تازگی از سوپراسپرت جدید مازراتی GT2 استراداله خود رونمایی کرد که براساس MC20 بوده و مناسب پیست خیابانی طراحی شد.

بازتاب-تازه وارد شرکت ایتالیایی دارای 10 اسب بخار قدرت و 60 کیلوگرم وزن کمتر نسبت به MC20 اصلی است. این مدل را به جرات می‌توان قوی‌ترین مازراتی با پیشرانه بنزینی دانست که تاکنون این شرکت توسعه داد. سوپراسپرت در واقع نسخه خیابانی مازراتی GT2 هم به حساب می‌آید.

این مدل در طراحی ظاهری شبیه به GT2 داخل پیست است که شامل ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، دریچه‌های روی کاپوت و بال بزرگ عقب می‌شود. البته کاملا ظاهری شبیه به مدل مسابقه‌ای نداشته و مازراتی سعی کرده نمای عقب و جلو را کمی ساده‌تر طراحی کند. برای کاهش وزن شرکت سازنده از فیبرکربن بسیاری بهره گرفته اما مشتریان می‌توانند به صورت سفارشی، درخواست استفاده از فیبرکربن بیشتری کنند.

مازراتی GT2 استراداله رونمایی شد/قوی‌ترین مازراتی بنزینی

در حالی که طراحی بیرونی با مدل مسابقه‌ای وجه اشتراک بسیاری دارد، در کابین سعی شده حال و هوای یک خودرو جاده‌ای با تم خودرو مسابقه‌ای ترکیب شود. مازراتی سعی کرده در کابین GT2 استراداله از متریال آلکانترا بیشتر استفاده کرده و فرمان هم کمی حجیم‌تر به نظر می‌رسد. خودرو در داخل کابین سیستم صوتی با 6 بلندگو دارد که قابلیت انتخاب سیستم صوتی با 12 بلندگو نیز فراهم است.

صندلی‌ها ترکیبی از صندلی یک خودرو مسابقه‌ای و جاده‌ای هستند، به صورتی که شاهد متریال آلکانترا و با طراحی اسپرت هستیم. مشتریان باتوجه به جثه خود می‌توانند مدلی با صندلی بزرگ یا کوچک سفارش دهند. البته خبری از تنظیم برقی نیست و سرنشینان به صورت دستی صندلی را تنظیم خواهند کرد. همچنین شاهد استفاده از کمربند ایمنی چهارنقطه‌ای هستیم و مشتریان می‌توانند صندلی سوپراسپرت هم سفارش دهند.

مازراتی GT2 استراداله رونمایی شد/قوی‌ترین مازراتی بنزینی

در بخش پیشرانه یک موتور 3 لیتری شش سیلندر توئین توربوی که در MC20 وجود دارد، با ارتقایی کوچک تعبیه شده و قدرت 640 اسب بخاری ارائه می‌دهد. مازراتی اعلام کرد این ارتقا با تغییراتی در سیستم اگزوز و پیشرانه صورت گرفت. در بخش جعبه دنده دارای گیربکس هشت سرعته دوکلاچه است و قدرت را به دو چرخ عقب منتقل می‌کند. GT2 استراداله نسبت به MC20 بیش از 60 کیلوگرم سبک‌تر بوده و این امر کمک کرده تا در کمتر از 2.8 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت برسد و سقف سرعت 325 کیلومتربرساعتی ارائه دهد.

مازراتی از سیستم تعلیق مشابه با مدل مسابقه‌ای بهره گرفته و این امر کمک کرده تا در پیچ‌ها راندمان حرکتی خوبی از خود نشان دهد. بنابراین تجربه رانندگی با چنین مدلی در خیابان نیاز به مهارت بالا رانندگی دارد تا بتوانید اسب سرکش مازراتی را هدایت کنید. متاسفانه به قیمت و تاریخ فروش اشاره نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید