لپ تاپ لنوو ThinkBook Gen 5 با ماهیت تبلت رونمایی شد

    کد خبر :1084618
لپ تاپ لنوو ThinkBook Gen 5 با ماهیت تبلت رونمایی شد

شرکت لنوو به تازگی لپ تاپ لنوو ThinkBook Gen 5 هیبریدی را رونمایی کرده که در واقع دو دستگاه در یک مدل است.

بازتاب– تبلت‌های دو سیستم عامل مفهومی هستند که چندین سال پیش منقرض شدند. برخی از تولیدکنندگان با تبلت‌هایی که هم ویندوز 10 و هم اندروید را به اشتراک گذاشته شده توسط یک سخت افزار ارائه می‌کنند، آزمایش کردند. آن تبلت‌ها در هر دو سیستم عامل زمان زیادی را جذب کردند. با این حال، سال 2024 است و لنوو می‌خواهد این ایده را با رویکردی کمی متفاوت احیا کند.

لنوو اکنون ThinkBook Gen 5 هیبریدی را در چین رونمایی کرده است، یک ترکیب لپ‌تاپ و تبلت که تلاش می‌کند دو سیستم عامل را در یک دستگاه بدون فداکاری یا سازش‌های عمده ارائه دهد. در واقع، دستگاه شبیه سرفیس بوک به نظر می‌رسد: سخت افزار و نرم افزار اندروید در نمایشگر و سخت افزار و نرم افزار ویندوز در پایه قرار دارد.

پایه لپ تاپ دارای پردازنده اینتل Core Ultra 7 155H، رم 32 گیگابایت، 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی و باتری 75 وات ساعتی است. صفحه نمایش و سیستم عامل اندروید آن شامل مشخصاتی چون پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1، رم 12 گیگابایت، 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و باتری 38 وات ساعتی می‌شود. صفحه نمایش یک پنل لمسی 14 اینچی 2.8K اولد با پشتیبانی از قلم است.

لپ تاپ لنوو ThinkBook Gen 5 با ماهیت تبلت رونمایی شد

می‌توانید از قسمت اندروید دستگاه جدا از پایه صفحه‌کلید، متصل به آن، یا کنار هم با بخش ویندوزی استفاده کنید. هر دو سیستم عامل می‌توانند به یک فضای ذخیره‌سازی مشترک دسترسی داشته باشند و از دوربین‌های جلو و عقب استفاده کنند. علاوه بر این، می‌توانید پایه را به یک نمایشگر مجزا متصل کنید و دو دستگاه مستقل داشته باشید.

البته، نه ویندوز و نه اندروید برای چنین دستگاه‌هایی ساخته نشده‌اند، بنابراین به درستی می‌توانید حدس بزنید که پیاده‌سازی چند سطح ناهموار در اینجا خواهد داشت. با این حال، این یک دستگاه بسیار جالب است که ممکن بوده طرفداران اختصاصی، البته بسیار خاص خود را پیدا کند. امتیاز داشتن این لپ‌تاپ ارزان نیست، لنوو ThinkBook Gen 5 هیبریدی در چین حدود 2200 دلار قیمت دارد، بنابراین خریداران باید دو بار فکر کنند که آیا به رایانه‌ای نیاز دارند که بتواند به عنوان تبلت اندرویدی نیز کار کند.

نسخه آمریکایی وب سایت لنوو ادعا می‌کند که ThinkBook Gen 5 Hybrid بزودی عرضه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید