لابی خودروسازان مانع ایمنسازی و استانداردسازی وسایل نقلیه از سوی سازمان استاندارد
استاندار تهران گفت: بیش از ۱۷ درصد آمار مرگ و میر به سوانح و حوادث در کشور باز میگردد که در این بین، وسائل نقلیه موتوری، نقش قابل توجهی را در این آسیب ایفا کرده است. باید در کیفیت، ایمنی و استانداردهای اجباری در حوزه تولید موتورسیکلت، جدیت بیشتری داشته باشیم
انوشیروان محسنیبندپی، استاندار تهران در نخستین جلسه شورای استاندارد استان در سال ۹۸ گفت: این جلسه برای ارتقابخشی سطح کیفیت زندگی مردم و اجرای قانون برگزار شده و غیبت مسئولین دستگاههای جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی در این نشست، پذیرفتنی نیست.
وی افزود: حجم اقدامات سازمان استاندارد، نشانگر اهتمام این دستگاه بوده و گاهاً از هدفگذاری خود نیز پیش رفتهایم. بیش از ۱۷ درصد آمار مرگ و میر به سوانح و حوادث در کشور باز میگردد که در این بین، وسایل نقلیه موتوری، نقش قابل توجهی را در این آسیب ایفا کرده است. باید در کیفیت، ایمنی و استانداردهای اجباری در حوزه تولید موتورسیکلت، جدیت بیشتری داشته باشیم.
مقام عالی دولت در استان تهران، یادآور شد: استاندارد برای ایمنسازی و استانداردسازی وسایل نقلیه اقدام جدی داشت و متأسفانه در مواردی، لابی سنگین تولیدکنندگان خودرو از انجام برنامههای این سازمان به صورت نهایی جلوگیری کرد.
محسنیبندپی، خاطرنشان کرد: بازرسی فنی صنایع انرژیبَر از امور مهمی است که با توجه به کمبود انرژی در استان، نسبت به آن جدیت بیشتری داشته باشیم. بالغ بر ۵۵ درصد از آسانسورهای کشور در استان تهران، مورد بازرسی سازمان استاندارد قرار میگیرند و اقدامات اداره کل استاندارد استان در حوزههای مختلف، شایسته تقدیر است.
استاندار تهران تصریح کرد: اطلاعات مورد نیاز سازمانهایی نظیر بهزیستی از نظر مناسبات قانونی و ایمنسازی مهدهای کودک و سایر مراکز باید از سوی سازمان ملی استاندارد در اختیار این سازمانها قرار بگیرد تا نسبت به استانداردسازی مراکز خود اقدام کنند.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، بندپی ادامه داد: با توجه به نیازمندیهایی که در حوزه اعتبارات استانداردسازی وجود دارد، درآمدهای اختصاصی استان باید برگردد تا شاهد ارتقا سطح کیفیت و استاندارد کلان در استان تهران باشیم.