قیمت انواع شیرخشک اعلام شد

    کد خبر :1083819
قیمت انواع شیرخشک

در پاییز 1402 خبر کمبود و گرانی شیر خشک منجر به التهاب بازار و نایابی شیر خشک برای بسیاری از شهروندان شد.

درحالی که کارخانه‌های تولیدکننده شیرخشک اعلام کردند که با حداقل ظرفیت تولید می‌کنند و ادامه این روند منجر به بحران شیر خشک در چند ماه آینده خواهد شد، اما سازمان غذا و دارو اعلام می‌کرد که ارز مورد نیاز تولیدکنندگان شیر خشک تامین شده و به زودی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

در زمستان 1402 انجمن تولیدکنندگان شیر خشک اعلام کرد که مواد اولیه شیرخشک به‌دلیل جایگزین‌شدن ارز نیمایی (۲۸۵۰۰ تومان) به‌جای ارز دولتی (۴۵۰۰ تومان)، ۷ برابر و قیمت نهایی محصول هم با اصلاح قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصد گران‌تر شده است. قیمت هر قوطی شیرخشک تولید داخل از ۸۰-۷۰ هزار تومان به ۱۵۰-۱۴۰ هزار تومان رسیده و شیرخشک وارداتی هم با افزایش دوبرابری قیمت ۱۸۵ هزار تا ۲۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

افزایش 7برابری قیمت انواع شیر خشک در بازار منجر به بحران برای برخی خانواده‌ها شد، از سوی دیگر ارایه شیر خشک فقط در سامانه تی تک بسیاری از والدین به خصوص اتباع بیگانه را با مشکل تهیه شیر خشک برای نوزادان رو به رو کرد.

بررسی دلایل افزایش قیمت انواع شیرخشک در بازار نشان می‌دهد که همزمان با کاهش سطح تولید کارخانه‌ها سهمیه داروخانه‌ها هم تغییر کرده است. کاهش سهمیه‌ها و اختصاص شیر خشک فقط با کد ملی نوزاد باعث شده بود تا بسیاری از خانواده‌ها دچار یک سرگردانی در تهیه شیر خشک شوند.

پس از اینکه قیمت انواع شیر خشک در بازار حدود 7برابر افزایش یافت، با تزریق ارز، واردات شیر خشک از ترکیه و آغاز فعالیت دوباره تولیدکنندگان بازار در یک آرامشی نسبی فرو رفت.

جدول زیر قیمت انواع شیر خشک ایرانی و خارجی در بازار را نشان می‌دهد.

 شیرخشک

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید