قیمت آپارتمان های نقلی در مناطق مختلف تهران

    کد خبر :1099090

با وجود جهش‌های متوالی قیمت مسکن، هنوز هم در مناطق مختلف تهران می‌توان آپارتمان‌های نقلی با امکانات و عمر متوسط را با سرمایه نسبتا پایین خریداری کرد. البته در مناطق متوسط رو به بالا، خرید همین آپارتمان های نقلی هم چندین میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

با قیمت‌های فعلی، خرید یک آپارتمان قابل‌قبول در تهران و اکثر کلان‌شهرها، چندین میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد؛ اما اگر کسی فقط روی خانه‌دار شدن تمرکز کند و از ایده آل‌هایش فاصله بگیرد، می‌تواند گزینه‌های جذابی در بازار پیدا کند.

با جهش‌های متوالی قیمت مسکن در نیمه دوم دهه ۹۰، خرید خانه ایده آل برای بسیاری از متقاضیان مصرفی غیرممکن شده است؛ اما همچنان برای آن دسته از افراد که می‌خواهند با خرید خانه‌ای در حد بضاعت، شانس خود را روی تحویل به احسن خانه در آینده امتحان کنند؛ مواردی در بازار وجود دارد که می‌تواند گزینه سرمایه‌گذاری مناسبی باشد و در ابتدای زندگی به‌عنوان خانه موقت مورد استفاده قرار گیرد.

بررسی قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌های با عمر متوسط و زیربنای حدود ۴۵ مترمربع حاکی از این است که در شهر تهران، منطقه ۱۸ مناسب‌ترین منطقه برای خرید آپارتمان با سرمایه کم است و بعدازآن مناطق ۱۹، ۱۶، ۱۵ و ۱۷ نیز شرایط خوبی دارند. اگر متقاضی با احتساب وام خرید مسکن و رهن آپارتمان موردتقاضا، بتواند تا ۳ میلیارد تومان سرمایه فراهم کند، تقریباً در نیمی از مناطق شهر تهران قادر به خرید آپارتمان ۴۵ متری خواهد بود.

پیش‌نیازهای خرید خانه با سرمایه کم

اصل اول برای خرید آپارتمانی که سرمایه کمی نیاز داشت باشد، این است که متقاضی دایره جغرافیایی مدنظر خود برای تأمین مسکن را توسعه دهد و به‌ویژه روی محلات جنوبی و شهرهای جدید حومه شهر حساب باز کند. نکته دیگر امکاناتی نظیر پارکینگ و آسانسور است که حذف هرکدام می‌تواند هم هزینه را کاهش دهد و هم موارد بیشتری به فهرست خرید اضافه کند.

دریافت وام زوجین و رهن دادن خانه در سال اول نیز از راهکارهایی است که قدرت خرید متقاضی را برای خرید این واحدهای مسکونی را به‌شدت بالا می‌برد. پس اگر قصد خانه‌دار شدن به هر قیمتی هستید، ابتدا روی این شروط فکر کنید و در حد امکان با آن راه بیایید.

تمرکز روی قدرالسهم آپارتمان کلنگی

آمارهای بانک مرکزی حاکی از این است که در سال‌های اخیر همگام با افزایش قیمت مسکن، گرایش متقاضیان به واحدهای با عمر بالا، افزایش پیدا کرده است. این واحدها به‌مراتب ارزان‌تر از واحدهای نوساز و با عمر کم هستند و اگر قدرالسهم زمین آنها مناسب باشد، می‌تواند یک گزینه جذاب برای سرمایه‌گذاری باشد.

البته این مورد بیشتر برای کسانی مناسب است که قدرت خرید آنها از سرمایه‌ حداقلی موضوع این گزارش بیشتر است؛ اما در مورد بسیاری از واحدهای نقلی ارزان‌قیمت نیز می‌تواند مصداق داشته باشد.

قیمت آپارتمان های نقلی

 همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید