قبض برقتان را حذف نکنید، بدهکار می‌شوید!

    کد خبر :598390

به گفته مسئولان چنانچه مشترک به ثبت اطلاعات خود برای دریافت قبض الکترونیک اقدام نکند، اطلاعات قبض را دریافت نخواهد کرد و بدهکار خواهد شد.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت نیرو، قبوض کاغذی برق باید تا اوایل مهرماه کوله‌بار خود را از خانه‌های مردم جمع کنند و پس از آن اطلاعات قبض مشترک توسط پیامک در اختیار وی قرار بگیرد. بنابراین مشترکین باید تا اواسط شهریورماه نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه‌های معرفی شده اقدام کنند.

ثبت اطلاعات ۸۰ درصد از مشترکان

در این راستا، غلامعلی رخشانی مهر – معاون هماهنگی توزیع توانیر –  با بیان این‌که طبق آخرین آمار حدود ۸۰ درصد از مشترکین برق، یعنی ۳۰ میلیون مشترک از ۳۶ میلیون مشترک، اطلاعات شناسه قبض و تلفن همراه خود را در سامانه‌ ثبت کرده‌اند، اظهار کرد: حدود ۶ میلیون مشترک باقی مانده‌اند که هنوز اطلاعاتی از شماره تلفن همراه آن‌ها در اختیار ما نیست یا اگر هست راستی‌آزمایی خوب جواب نداده است. یعنی مطمئن نیستیم شماره متعلق به آن مشترک است یا خیر.

وی با تاکید بر این‌که شش میلیون عدد قابل توجهی است، گفت: این مشترکان حدود ۱۰ تا ۱۵ روز برای ثبت اطلاعات خود مهلت دارند. زیرا اگر اطلاعات خود را تا ۱۵ شهریورماه ثبت کنند، ما هم تا روز اول مهر مهلت خواهیم داشت تا اطلاعات را راستی آزمایی کنیم.

اگر قبض خومد را حذف نکنید، بدهکار می‌شوید

معاون هماهنگی توزیع توانیر ادامه داد: از اول مهرماه، مطلقا قبض کاغذی توزیع نخواهد شد. مگر در مناطق بسیار محدود کشور که احتمالا نواحی مرزی باشند یا برخی روستاهایی که تلفن همراه آنتن ندارد که این نقاط بسیار نادر هستند.

رخشانی‌مهر درباره مشترکینی که اطلاعات خود را ۱۵ شهریور ثبت نکنند، توضیح داد: توصیه این است مشترکین اطلاعات خود را ثبت کنند، در غیر این صورت نمی‌توانند صورت حساب را دریافت کنند و ممکن است همکاران برای دریافت بدهی به منزل آن‌ها مراجعه کنند.

تشریح چهار روش حذف قبوض برقی

اما چهار روش به‌منظور دریافت شماره تلفن همراه مشترکان برای ارسال قبوض پیامکی در نظر گرفته شده است. در روش نخست، ماموران قرائت کنتور پس از مراجعه به منازل شماره تلفن همراه مشترک را دریافت و در سامانه ثبت .

در روش دوم نیز سرشماره‌ای اعلام شده است که مشترکان با ارسال شماره شناسه اشتراک خود، اطلاعاتشان در سامانه ثبت خواهد شد و پس از این قبوض خود را به شکل پیامک دریافت خواهند کرد. در واقع همه مشترکان در سطح کشور می‌توانند با ارسال *۱* شناسه قبض # به سرشماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ نسبت به ثبت شماره همراه خود در سامانه صدور قبض کشور اقدام کنند.

این اقدام باید با شماره همراهی انجام شود که مسئولیت پرداخت صورت‌حساب برق را برعهده دارد، یعنی مالک، مستأجر و یا هر فرد دیگری که مسئولیت صورت حساب برق از سوی مالک به وی واگذار شده است. پس از آن راهنمایی لازم در قالب پیامک در اختیار مشترک قرار خواهد گرفت.

در روش سوم نیز مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت ۳۹ شرکت توزیع در سراسر کشور نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند. همچنین اپلیکیشنی در سایت‌های یاد شده قرار گرفته که مشترکان می‌توانند با استفاده از آن علاوه بر دریافت قبوض الکترونیکی، تمامی خدمات پس از فروش را از طریق این اپلیکیشن دریافت کنند.

مستاجرها چه کنند؟

به گزارش ایسنا،چنانچه فردی مالک خانه نیست و مستأجر است، بعد از آنکه از محل مورد نظر نقل مکان کرد، باید شناسه قبض به همراه ستاره دو را به همان شماره پیامک کند تا فرآیند ارسال قبض آن شماره شناسه متوقف شود. سپس شناسه قبض منزل جدید خود به همراه ستاره یک را مجدد پیامک کند. اگر مشترکی چند قبض برق دارد می‌تواند شناسه همه را به صورت جداگانه به همراه ستاره یک به شماره مذکور پیامک کند. در حال حاضر برای حدود یک میلیون مشترک که شماره همراه آن‌ها موجود است، به صورت موازی هم قبض کاغذی و هم قبض به صورت پیامک ارسال می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید