قالیباف دوباره به دولت حمله کرد

    کد خبر :34496

روزنامه شرق نوشت : محمدباقر قالیباف که در کوران انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته تندترین و شدیدترین حملات را به روحانی و دولت یازدهم کرد، حدود ٢٠ روز پس از انتخابات بار دیگر از تریبونی دیگر به دولت حمله کرد.

او روز گذشته در مراسم بهره‌برداری از ۲۲ کیلومتر خط متروی ۷ تهران گفت: «در ۱۲ سال گذشته همیشه زیر فشار تحریم‌های داخلی و خارجی بوده‌ام و برای آنهایی که با اغراض سیاسی اظهارنظر می‌کنند یا بدون کارشناسی قلم می‌زنند، متأسفم؛ زیرا حمل‌‌ونقل عمومی همیشه در اولویت بوده است». قالیباف در ادامه افزود: «به‌درستی فعل خواستن و توانستن را صرف کرده و به آن عمل شده است و در این شرایط سخت مالی و مشکلات تحریم با صراحت می‌گویم که در طول ١٢ سال گذشته همیشه تحت فشار تحریم‌های داخلی و خارجی تا امروز بوده‌ام».

موضوعی که شهردار تهران در این سخنرانی با عنوان تحریم داخلی از آن یاد کرد، مسئله عدم پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری است؛ موضوعی که البته مسئولان دولتی آن را تأیید نمی‌کنند.

قالیباف بخش دیگری از صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد: برخی که نه یک متر خاک کنده‌اند و نه یک متر سازندگی کرده‌اند، آن‌طور درخصوص شهر قلم‌فرسایی می‌کنند که به قول دوستان آخرش هم معلوم نیست صاحب این قلم کیست و نمی‌توانی پیدایش کنی.

وی با بیان اینکه اگر امروز بزرگراه امام علی یا آزادگان یا پل صدر ساخته نمی‌شد مطمئنا شهر قفل می‌شد، تصریح کرد: اما برخی رفتار سیاسی دارند و نقدهای سیاسی می‌کنند، برای آنهایی که رفتار سیاسی دارند و می‌گویند کار کارشناسی نشده، بگویم که روی تونل صدر دو سال بررسی کارشناسی کرده‌ایم و اگر امروز صدر را نداشتیم، وضعیت اتوبان همت و حکیم غیرقابل‌تحمل بود.

این بخش از گفته‌های شهردار تهران که آخرین روزهای مسئولیت ١٢ ساله خود در سمت شهردار پایتخت را می‌گذراند، در پاسخ به نقدهایی است که پیش از این و به‌خصوص در ایام تبلیغات انتخاباتی درباره عملکرد او مطرح می‌شد، چراکه برخی کارشناسان و اعضای شورای شهر معتقد بودند تصمیم قالیباف برای احداث بزرگراه دوطبقه صدر و برخی دیگر از اتوبان‌های بزرگ بیشتر از آنکه راهگشای ترافیک و مسئله حمل‌ونقل تهران باشد، تلاشی برای انجام پروژه‌های بزرگ و خیره‌کننده برای فعالیت‌های تبلیغاتی آقای شهردار بوده است.

قالیباف که در روزهای داغ انتخاباتی فرصت پاسخ به آن انتقادات را نیافته بود، روز گذشته تریبون مراسم افتتاح خط هفت متروی تهران را برای پاسخ‌گویی به آن انتقادات و منتقدان مناسب یافت.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به فعالیت‌های شهرداری برای کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت گفت: تلاش کرده‌ایم برخلاف فعالیت‌های گذشته، شکاف بین شمال و جنوب را افزایش ندهیم. قالیباف با بیان اینکه کار مترو کاری دلی است، اضافه کرد: اگر کاری دلی نباشد، هرچه امکانات، پول و… باشد، کار به جایی نمی‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین چالش پایتخت آلودگی است، گفت: تهران گرفتار آلودگی هوا، صدا، آب و خاک است که مهم‌ترین این آلودگی‌ها ناشی از ۸۰ درصد آلودگی هوا، ناشی از وسیله نقلیه متحرک است؛ از موتورسیکلت تا خودرو که از سال ۸۵ تاکنون اولویت اصلی ما توسعه حمل‌ونقل عمومی است. شهردار تهران با اشاره به وعده سال ۸۵ خود مبنی‌بر اینکه شهروندان تهرانی پس از طی ۳۵۰ متر، به اولین ایستگاه حمل‌ونقلی برسند، گفت: درحال‌حاضر این اتفاق بزرگ در تهران افتاده است، زیرا در سال‌های گذشته ۷۵ درصد بودجه شهرداری صرف زیرساخت‌ها شده است. بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری به حوزه حمل‌ونقل عمومی تزریق شده است، اما ما در کنار توسعه حمل‌ونقل عمومی، به تونل و بزرگراه نیز نیاز داریم. اگر تونل و پل ساخته نشود، مشخص نیست با این حجم اضافه‌کردن خودرو، چه اتفاقی خواهد افتاد.

شهردار تهران با اشاره به احداث خط بی‌آرتی در مسیر خط ۴ گفت: آن زمان بر اساس نظر کمیسیون عمران، خط بی‌آرتی مفید تشخیص داده نشد، اما با برآوردهایی که انجام دادیم، متوجه شدیم این مسیر، هم ظرفیت مترو و هم بی‌آرتی دارد و در‌حال‌حاضر می‌بینیم که شهروندان با چه سختی‌هایی از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند و این خیابان ظرفیت احداث یک طبقه دیگر را هم دارد. وی با بیان اینکه شهرداری در خط ۶ رکورد کار و مدیریت را زده است، گفت: این خط در کمتر از ۲۰ ماه، هم حفاری شده، هم لاینینگ و هم ریل‌گذاری و طولانی‌ترین خط متروی تهران است.

شهردار تهران در ادامه با حمله دیگری به دولت و منتقدانش با بیان اینکه مهم‌ترین درسی که می‌توانیم از این پروژه بگیریم این است که فعل خواستن و توانستن به‌درستی در این پروژه، هم صرف شد و هم عمل شد، گفت: «برای افرادی متأسف هستیم که کارشناس نیستند و قلم می‌زنند یا کارشناس هستند، اما اغراض سیاسی در قلم آنهاست. کسانی که مغرضانه قلم می‌زنید، بدانید ما به تقاطع هم‌سطح، پل، تونل، زیرگذر و… نیازمندیم؛ مشکل هم در مدیریت‌های غلط شماست که هرروز حداقل هزار خودرو به این شهر وارد می‌شود. این در حالی است که می‌توانید جلو این کار را بگیرید، اما در وظایف خودتان کوتاهی می‌کنید و بار را بر دوش شهرداری می‌گذارید».

شهردار تهران تأکید کرد: مردم ما یادشان است که حداقل اتوبوس‌ها را داشتند و یک اتوبوس کولردار در شهر خدمات‌دهی نمی‌کرد. حتی یک خط بی‌آرتی در این شهر نبود، اما امروز شهر تهران ١١ خط بی‌آرتی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید