قاسمی: ادعای کمک مخفیانه ایران به کره شمالی قابل اعتنا نیست/ امیدواریم مذاکرات بغداد و اربیل به نتایج مثبتی بینجامد

    کد خبر :101736

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص درخواست مسعود بارزانی از ایران برای میانجی‌گری میان اقلیم کردستان و بغداد، ابراز امیدواری کرد که عقلانیت و درایت در مجموعه منطقه کمک کند وضعیت پیچیده امروز در این نقطه حساس از جهان بیش از این پیچیده‌تر نشود.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با گزارش روزنامه دیلی‌تلگراف مبنی بر این‌که “مقامات انگلیس نگران‌اند که پیشرفت ناگهانی کره شمالی در توسعه تسلیحات هسته‌ای‌اش در نتیجه کمک مخفیانه ایران حاصل شده باشد”، گفت: این مساله حرف و ادعایی بی‌جا بوده و قابل اعتنا نیست. در برخی از رسانه‌ها ادعاهای بسیاری مطرح می‌شود که درست نیستند در نتیجه پرداختن به آنها تلف کردن وقت است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با این‌که قرار است رفراندوم اقلیم کردستان عراق در موعد مقرر برگزار شود این در حالی است که آقای بارزانی در مصاحبه‌ای که داشتند از ایران درخواست کردند برای پایان دادن به اختلاف میان اربیل و عراق به آنها کمک کنند، پاسخ دولت ایران به این خواسته آنها چیست؟ خاطرنشان کرد: ما علاقه‌مند هستیم مذاکراتی که از گذشته بین اربیل و بغداد آغاز شده بود ادامه پیدا کند و این مذاکرات بتواند به نتایج مثبتی بینجامد.

قاسمی تاکید کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص عراق، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور و هم‌چنین وضعیت رفراندوم بیان شده و من دیگر آن را تکرار نمی‌کنم. امیدوارم هستم عقلانیت و درایت در مجموعه منطقه کمک کند وضعیت پیچیده امروز در این نقطه حساس از جهان بیش از این پیچیده‌تر نشود. جمهوری اسلامی ایران تا حد توان با توجه به ارتباطات خوبی که با اکراد، دولت مرکزی و سایر گروه‌ها و شخصیت‌های عراقی داشته و دارد تلاش می‌کند بتواند تا حد زیادی از بروز برخی بحران‌ها که می‌تواند تا حد زیادی مخرب و خطرناک باشد جلوگیری کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید