فیس لیفت جدید آئودی R8 در دست ساخت است
عکاسان مخفی موفق به ثبت تصاویری از آئودی R8 جدید با جزئیاتی جالب شده اند.
آئودی این فیس لیفت را که گمان می رود به عنوان مدل 2020 به تولید برسد با پوشش استتاری کاملی پنهان کرده است. سپر اصلاح شده این خودرو فاقد باله های عمودی روی هواکش ها است و طرحی جدید زیر چراغ های جلو دارد.
در عین حال به نظر می رسد که خط زیر درهای این خودرو در مقایسه با مدل کنونی آن کمی تیزتر شده است و در قسمت پشت آن برخلاف اسپویلر مدل V10 Plus، دیفیوزری ساده تر تعبیه شده است.
جالب است که این مدل R8 دارای لوله اگزوز بیضی شکل RS است که می تواند حدس و گمان هایی را ایجاد کند.
لوله اگزوز بیضی شکل به همراه دیفیوزر ساده تر باعث شده تا برخی تصور کنند این خودرو R8V6 است. هم چنین شایعه شده است که این مدل به موتور 2.9 لیتری تواین توربو V6 با قدرت 450 اسب بخار مجهز می شود که در RS5 نیز تعبیه شده است. البته آئودی این اخبار را تکذیب کرده است.
اخیرا نیز شایعه شده است که شاید این خودرو به موتور 5 سیلندر TT RS آئودی با قدرت 400 اسب بخار مجهز شود.
مشکل این شایعات آن است که صرف نظر از خوبی این موتورها، مردم با فرض آن که شاسی RS به اندازه باقی مدل های خط تولید آئودی انعطاف پذیر است، این شایعات را منتشر کرده اند. در حالی که پلتفرم های MQB و MLB طوری طراحی شده اند که موورهای مختلفی را بپذیرند، R8 تنها برای موتوری V10 طراحی شده است بنابراین بازمهندسی آن برای تجهیز به یکی از این موتورها بسیار هزینه بر خواهد بود.
با توجه به این که آئودی تمایلی به هزینه زیاد برای R8 ندارد، به نظر می رسد هر دوی این گزینه ها رد می شوند.
به هر حال این نمونه آزمون نشان می دهد که R8 چند سال دیگر در بازار باقی خواهد ماند.