فولکس واگن آماروک 2025 با طراحی بهبودیافته از راه رسید
شرکت فولکس واگن نسل اول پیکاپ آماروک را با طراحی داخلی و ظاهری بهبودیافته تحت عنوان آماروک 2025 رونمایی کرد.
بازتاب– فولکس واگن نسل دوم آماروک را برروی پلتفرم فورد رنجر توسعه داد و در بازارهایی مثل اروپا و استرالیا عرضه کرد. این در حالی بوده که نسل اول آن همچنان برای بازار امریکای جنوبی به تولید میرسد.
در این بین فولکس واگن تصمیم گرفت مدل بازار امریکای جنوبی را با ویژگیهای بهتر ظاهری و فنی همراه کرده و عرضه نماید. این مدل در سال 2009 راهی بازار شد و اکنون بروزرسانی روی آن صورت گرفت.
این مدل در حقیقت یک فیس لیت بزرگ برای نسل اول بوده که چندان در بخش فنی تغییر نکرد. در این فیس لیفت مدل 2025 سعی شده طراحی بیرونی و داخلی تغییرات بزرگی پیدا کند و به محصولات نسل جدید فولکس نیز شباهت دارد. در جلو چراغها و جلوپنجره جدید با یک نوار LED که دو چراغ جلو را به هم متصل میکند، قابل مشاهده است. سپر نیز به وانت کوچک ساویرو یکی هستند.
در بخش کناری تغییر کم بوده و شاهد رینگ 20 اینچی هستیم که چهره عضلانی به خودرو بخشید. با تغییر صورت گرفته، طول آماروک 96 میلیمتر بیشتر شده و به 5350 میلیمتر رسید. در کابین داخلی طراحی بروز را شاهد هستیم که شامل داشبورد بهتر میشود. یک نمایشگر لمسی 9 اینچی برای سیستم سرگرمی به چشم خورده و ویژگیهای دیگری چون دو پورت شارژ USB و صندلیهای چرمی جدید با قابلیت تنظیم در 14 حالت گوناگون هم وجود دارد.
متاسفانه یا خوشبختانه تغییری در قوای محرکه به وجود نیامد. بنابراین خودرو دارای پیشرانههای 2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل با 140 اسب بخار قدرت، 2 لیتری توئین توربودیزل با 180 اسب بخار قدرت و 3 لیتری V6 توربودیزل با 255 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور است. برای نسخههای چهار سیلندر گیربکسهای شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک و انتقال قدرت محرک عقب یا چهارچرخ محرک تدارک دیده شد اما نسخهٔ V6 بهصورت استاندارد با گیربکس اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک عرضه میشود.
فولکسواگن در شاسی نردبانی یا سیستم تعلیق این پیکاپ سالخورده هیچ بهروزرسانی انجام نداد اما آماروک را تنها پیکاپ کلاس نام برده که هر چهارچرخ به ترمزهای دیسکی مجهز است. تولید آماروک جدید هماکنون در آرژانتین آغاز شده است. این کارخانه از زمان آغاز تولید آماروک تاکنون بیش از 740 هزار دستگاه از این پیکاپ به تولید رسانده که 65 درصد آن به بازارهای خارج از آرژانتین صادر شد. قیمت نسخهٔ جدید این پیکاپ آلمانی در آرژانتین از 38 میلیون پزو معادل 40600 دلار است و بهترین مدل 70 هزار دلاریست.