فناوری چراغ ماتریسی در آمریکا، گواهی استاندارد گرفت
اداره ملی ترافیک و ایمنی بزرگراههای آمریکا، مجوز استفاده از چراغ ماتریسی به عنوان روشنایی اصلی خودرو را صادر کرد.
در حالی که خودروسازان، فناوری پیشرفته چراغ جلو را طی سالهای اخیر به بازار عرضه کردهاند، اما مقررات سختگیرانه در ایالات متحده از ورود این مدلها به بازار خودرو ممانعت به عمل آورده است. این شرایط به زودی تغییر خواهد کرد، زیرا ایالات متحده در روزهای آینده مجوز استفاده از فناوری چراغ جلوی تطبیقی خودتارشونده (Self-Dimming Adaptive Headlight) را صادر میکند.
اداره ملی ترافیک و ایمنی بزرگراههای آمریکا به طور رسمی این قانون را در ۱۹ مهر ماه (۱۱ اکتبر) پیشنهاد داد و اظهار داشت که این فناوری بدون افزایش تابش خیرهکننده نور چراغ و با افزایش دید راننده، میتواند خطر تصادف را کاهش دهد.
چراغهای جلو تطبیقی خودتارشونده مورد بحث همان است که بسیاری از خودروسازان به عنوان سیستم ماتریسی به آن اشاره میکنند. تعداد زیادی چراغ LED جداگانه (تکی)، چراغهای جلوی خودرو را تشکیل میدهند که پرتو نور بالای ثابتی ایجاد میکنند؛ اما این چراغها دارای حالت خود تیره شونده هستند که از کور شدن دیگر رانندگان در جاده جلوگیری میکنند. به طور معمول دوربینی در کابین وجود دارد که هنگام پیچیدن خودرو، چرخش جاده را بررسی میکند و جایی که قابلیت تیرهشوندگی لازم باشد، به چراغها دستور میدهد.
به عنوان مثال، چراغ جلو میتواند یکی از بخشها را تیره کند تا از خیره شدن چشم راننده خودروی جلو و مقابل اجتناب شود؛ در حالی که دیگر چراغهای LED برای پوشش مطلوب به طور کامل روشن میشوند. این قابلیت کمک میکند تا رانندگان بتوانند خطرات بالقوه را ببینند و همچنین میتوانند عابرین پیاده را در مسیر جاده، ایمن نگه دارند.
در حال حاضر در ایالات متحده، خودروها باید تنظیمات نور بالا و نور پایین جداگانه داشته باشند. چراغهای ماتریسی این قانون را برآورده نمیکنند، زیرا آنها به عنوان یک واحد عمل میکنند که نور بالا و نور پایین را مدیریت میکند.
مقررات جدید پس از آن پیشنهاد شد که برخی از خودروهای فروخته شده در بازار ایالات متحده آمریکا، در آزمایش چراغها نسبت به انتظار ضعیف عمل کردند. مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) رتبه بسیاری از خودروهای دارای چراغهای جلوی جداگانه را “بسیار ضعیف” توصیف کرد. در این آزمون تنها خودروهای دارای چراغهای جلوی LED به طور کامل از آزمونها با رتبه “قابل قبول” یا “خوب” بیرون آمدند. خودروسازان آمریکا برای تغییر قوانین، از سال ۲۰۱۶ شروع به فشار و لابیگری کردند