فعالیت 37 موسسه فعال قرآنی در بخش فضای مجازی نمایشگاه قرآن
مدیر بخش فضای مجازی و رسانه های دیجیتال بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، از فعالیت 37 موسسه فعلی اکبر شیرکوند روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در تشریح جزئیات حضور مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: امسال این بخش در حوزه تولید محتوا فعالیت بیشتری داشته و در فضایی بیش از یک هزار و 700 متر مربع با 37 موسسه فعال قرآنی به بازدیدکنندگان و علاقه مندان خدمات دیجیتالی ارائه می دهند.
وی از برگزاری کلاس های نقاشی دیجیتالی و آموزش پویانمایی همزمان با ایام برگزاری نمایشگاه قرآن خبر داد و افزود: این کلاس ها همه روزه در بخش فضای مجازی و رسانه های دیجیتال به صورت عملی و حضوری برگزار می شود.
مدیر بخش فضای مجازی و رسانه های دیجیتال بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: همزمان با برپایی نمایشگاه، رونمایی از فروشگاه بزرگ آنلاین تولیدات قرآنی و چند اثر فاخر این حوزه را در برنامه خواهیم داشت.
شیرکوند رونمایی از سامانه خرید اینترنتی محصولات فرهنگی که در آن، افزون بر سه هزار سی دی، دی وی دی، کتاب و محصول فرهنگی دیگر با 40 درصد تخفیف به بازدیدکنندگان ارائه می شود را از دیگر برنامه های این بخش برشمرد.
وی افزود: علاقه مندان و مخاطبان می توانند از طریق این سامانه، کالای موردنظر خود را انتخاب و در نشانی موردنظر خود دریافت کنند.
مدیر بخش فضای مجازی و رسانه های دیجیتال بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: یکی از ویژگی های این سامانه این است که افراد می توانند کالای فرهنگی خود را انتخاب کنند و به کتابخانه های محروم که به تفکیک استان ها مشخص شده، کتاب یا دیگر محصولات فرهنگی را ارسال کنند و بعد از ارسال کالای خود اعلام وصول داشته باشند.
شیرکوند خاطرنشان کرد: همه هموطنان داخل و خارج کشور می توانند کالای فرهنگی خود را از طریق این سامانه ارسال کنند زیرا بر این باوریم از این طریق به غنی سازی کتابخانه ها کمک شایانی خواهند کرد.
مدیر روابط عمومی و بین الملل مرکز فناواری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، برپایی غرفه های متعدد با عنوان های نشر دیجیتال و اپلیکیشن های موبایلی کتابخانه صوتی و محتوایی مختلف اعم از شبکه های اجتماعی و سایت ها در حوزه قرآن و عترت، حضور پلیس فتا و برگزاری کلاس های آموزشی، ارائه خدمات فرهنگی مرتبط توسط اول مارکت و دیجی کالا را از جمله خدمات و برنامه های بخش فضای مجازی نمایشگاه قرآن عنوان کرد.
محمدرضا کاوه همچنین ارائه بیش از دو هزار اثر با تخفیف 40 درصد محصولات توسط موسسات به مصرف کنندگان، برگزاری مسابقه ماراتن تولید محتوای با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف را بخشی دیگر از برنامه های مرکز رسانه های دیجیتال در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برشمرد.
وی افزود: همزمان با برپایی این دوره از نمایشگاه قرآن، تخفیف 30 درصدی آژانس های (تاکسی) اینترنتی اسنپ، تپسی و کارپینو به هموطنان از استانهای تهران و البرز به مقصد نمایشگاه را خواهیم داشت.
کاوه همچنین از یاسین امین، رسانه آفتاب، ریاض النغم، ستاد اقامه نماز، مرکز آسیب شناسی فضای مجازی، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، آوای مهر کوثر، اندیشه مبنا، فانوس، نشر معارف دانشگاه، بانک نرم افزاری دانش پژوهان، قلم قرآنی مبین، راسخون، خوشنویس، رایان شرقی ایرسا، نرم افزار قرآنی فدک، قرآن و تعقل، پلیس فتا، قلم قرآنی بصیر، نورالزهرا، گل یاس، شهر فرشته ها، قلم قرآنی یاسین، منهاج، معراج، شبکه ملی فرهنگ و سیمای همراه به عنوان موسسات حاضر در بخش فضای مجازی و رسانه های دیجیتال در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نام برد.
بیست و پنجمین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم از ٨ خرداد ماه با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
علاقه مندان می توانند تا 26 خردادماه، همه روزه از ساعت 17 تا 24 از غرفه های نمایشگاه بازدید کنند.عال قرآنی در بخش فضای مجازی این رویداد خبر داد.