فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه ای به کار در فیس بوک ندارند
به گفته جذب کنندگان نیروی انسانی که قبلا در فیس بوک کار می کردند، میزان مقبولیت شغلی این شرکت میان فارغ التحصیلان کاهش یافته است و تعداد بیشتری از آنها فرصت کار در فیس بوک را رد می کنند.
یک سال پس از رسوایی کمبریج آنالایتیکا عواقب آن همچنان دامنگیر فیس بوک است.
در همین راستا چند جذب کننده قدیمی نیروی انسانی که در فیس بوک کار می کردهاند، میگویند بسیاری از افراد شغلهای پیشنهادی در فیس بوک را رد میکنند. این در حالی است که زمانی فیس بوک مکانی ایده آل برای کار در ایالات متحده آمریکا محسوب میشد.
بیش از ۶ جذب کننده نیروی انسانی در ۶ ماهه اخیر فیس بوک را ترک کردهاند. به گفته آنان این شرکت فناوری پس از رسوایی کمبریج آنالایتیکا در مارس ۲۰۱۸ میلادی با بحران جذب نیرو مواجه شده است. این بحران از آن جهت اهمیت زیادی دارد که فیس بوک سالانه هزاران کارمند جدید استخدام میکند. این کارمندان جدید کلید شرکت برای نوآوری و ارتقای خدماتش هستند.
همچنین این شرکت برای جذب نیرو با رقابت شدیدی از سوی گوگل، اپل، آمازون، مایکروسافت و البته تعداد انبوهی از استارت آپ ها است.
در این میان نکته حائز اهمیت کاهش شدید دانشجویان برتری است که پیشنهادات شغلی این شرکت را رد میکنند.
متوسط میزان مقبولیت شغلهای تمام وقت در فیس بوک میان فارغ التحصیلان دانشگاههایی مانند استنفورد، کارنگی ملون و ای وی لیگ در ۲۰۱۸-۲۰۱۷ میلادی ۸۵ درصد بود. اما این شاخص در دسامبر ۲۰۱۸ به ۳۵ تا ۵۵ درصد کاهش یافت. بیشترین میزان کاهش این شاخص به دانشگاه کارنگی ملون تعلق داشت. در این دانشگاه مقبولیت موقعیت شغلی تمام وقت در فیس بوک به ۳۵ درصد رسیده است.
علاوه بر آن مقبولیت موقعیت شغلی فیس بوک میان مهندسان نرم افزار نیز کاهش یافته است. از سوی دیگر کاندیداهای شغلی در فیس بوک سوالات پیچیدهتری درباره روشهای حفظ حریم شخصی در این شرکت میپرسند.
این در حالی است که آنتونی هریسون سخنگوی فیس بوک اعلام کرده تعداد کارمندان این شرکت در سه ماهه اول ۲۰۱۹ میلادی ۳۶ درصد نسبت به سه ماهه اول ۲۰۱۸ میلادی افزایش یافته است. همچنین فیس بوک صحت سخنان جذب کنندههای نیرو را انکار میکند اما به طور دقیق اشاره نکرد کدام بخشهای آمار این افراد اشتباه بوده است.