عرضه اولیه سهام «نان» رضوی با سیاست‌های جدید مدیریتی

    کد خبر :1147547
نان رضوی

در آستانه عرضه اولیه سهام شرکت صنایع غذایی رضوی با نماد «نان» در بازار فرابورس، مجتبی هادیان، مدیرعامل این مجموعه، ضمن تشریح آخرین رویکردها و سیاست‌های توسعه‌ای، از عزم جدی شرکت برای ورود به بازارهای جدید، ارتقای ساختار فروش و شفافیت مالی خبر داد. او نقش بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی را در سیاست‌گذاری‌های کلان شرکت تعیین‌کننده دانست و تصریح کرد: «نان» رضوی آماده است تا با تکیه بر ظرفیت‌های خود و پشتوانه وقفی آستان قدس، سهم بازار و سودآوری را به سطوح جدیدی برساند.

نقشه راه توسعه؛ تجمیع، تنوع و نفوذ بازار

در این گفت‌وگو، هادیان از برنامه تجمیع خطوط تولید، توسعه شبکه فروش مویرگی و افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای سخن گفت و تأکید کرد تمامی معاملات با زیرمجموعه‌های آستان قدس نیز بر اساس نرخ و شرایط متعارف بازار صورت می‌گیرد. او افزود: «زیرساخت‌های لازم برای ورود به بازارهای نو و ارتقای بهره‌وری در دستور کار است و برای توسعه شبکه توزیع، پویش گسترده‌ای در پنج استان کشور آغاز شده است.»

انعطاف و فرصت‌سازی در تجمیع شرکت‌های وابسته

هادیان درباره تجمیع احتمالی خطوط تولید شرکت‌های وابسته به آستان قدس عنوان کرد: «در حال حاضر برنامه خاصی برای ادغام نداریم اما اگر سیاست‌های کلان بنیاد بهره‌وری به این سمت حرکت کند، صنایع غذایی رضوی آمادگی ورود به این حوزه را دارد.»

ارزش‌گذاری دارایی‌ها و نگاه به بازار املاک

مدیرعامل «نان» رضوی با اشاره به سند تک‌برگی کارخانه و ارزش زمین، تصریح کرد: «با توجه به ساختار مالکیتی در مشهد و سهم بالای املاک آستان، تفاوتی در ارزش‌گذاری املاک نسبت به میانگین بازار مشهود نیست.»

نوآوری در فروش؛ از فروشگاه‌های فیزیکی تا مدل‌های متنوع درآمدی

در بخش دیگری از این گفتگو، هادیان به توسعه فروشگاه‌های فیزیکی و الگوهای نوین فروش اشاره کرد: «بررسی‌های بخش تحقیق و توسعه برای راه‌اندازی فروشگاه‌های جدید در شهرهایی چون تهران و رشت به مراحل اجرا نزدیک شده و در صورت موفقیت، این مدل به سایر شهرها نیز تعمیم خواهد یافت.»

خطوط جدید تولید و ارزیابی سودآوری

او درباره راه‌اندازی خطوط جدید تولید، به تجربه موفق کارخانه نظرآباد در تولید دونات و اشترودل اشاره کرد و افزود: «در صورت اثبات سودآوری، توسعه خطوط تولید در برنامه شرکت قرار دارد اما فعلاً طرحی برای تولید استانی نداریم.»

سیاست فروش به آستان قدس؛ شفاف و برابر

مدیرعامل «نان» رضوی تصریح کرد: «دریافت وجه از آستان قدس رضوی کاملاً مشابه سایر مشتریان انجام می‌شود و قیمت‌گذاری محصولات نیز هیچ تفاوتی با بازار آزاد ندارد.»

توسعه ناوگان پخش؛ گام به سوی پوشش ملی

هادیان با تأکید بر گسترش شبکه پخش، از ایجاد ناوگان مویرگی در پنج استان کشور به عنوان بخشی از استراتژی تصاحب بازار یاد کرد و افزود: «هدف‌گذاری ما پوشش حداکثری بازار و ارتقای تجربه مصرف‌کننده است.»

شفافیت دارایی‌ها و تجدید ارزیابی

او درباره تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت نیز گفت: «همزمان با پذیرش در فرابورس، فرآیندهای قانونی برای بازبینی و ثبت ارزش واقعی دارایی‌ها با همکاری حسابرس و نهاد ناظر در حال انجام است.»

جهش تأمین مالی و تسهیلات بانکی

مدیرعامل رضوی درباره شش برابر شدن تسهیلات وام بانکی و رسیدن به رقم ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد: «تأمین مالی جدید عمدتاً به منظور تأمین سرمایه در گردش و پشتیبانی از پروژه سامان بازار کارخانه اختصاص یافته است.»

جهش نقدینگی و رشد درآمدزایی

هادیان با اشاره به دو برابر شدن دریافتی‌های تجاری شرکت در سال ۱۴۰۳ افزود: «افزایش قیمت‌ها و رشد فروش مویرگی، باعث جهش چشمگیر درآمد و بهبود نقدینگی شرکت شده است.»

جدول اطلاعات عرضه اولیه «نان» رضوی

ردیفعنوانتوضیحات و جزئیات
۱نام شرکتشرکت صنایع غذایی رضوی (برند «نان قدس رضوی»)
۲نماد معاملاتینان
۳تاریخ عرضه اولیهیکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
۴محل عرضهبازار فرابورس ایران
۵سابقه فعالیتبیش از ۴۰ سال حضور در صنعت غذایی کشور
۶تعداد خطوط تولید۱۸ خط تولید کاملاً مکانیزه
۷شبکه توزیعتوزیع سراسری و فعال در سطح کشور
۸محصولات شاخصدونات، کروسان، اشترودل، انواع نان فانتزی
۹سهام قابل عرضه۹۰۰ میلیون سهم (۹٪ کل سهام شرکت)
۱۰مرحله اول عرضه۳۰۰ میلیون سهم (۳٪) ویژه سرمایه‌گذاران واجد شرایط
۱۱مرحله دوم عرضه۶۰۰ میلیون سهم (۶٪) با روش قیمت ثابت برای عموم
۱۲سقف هر کد معاملاتی۱,۲۰۰ سهم برای هر کد معاملاتی
۱۳قیمت هر سهم۳,۰۴۴ ریال
۱۴پیش‌بینی تخصیصبا مشارکت ۲.۵ میلیون نفر: به هر نفر حدود ۲۴۰ سهم (۷۳,۰۰۰ تومان)؛ در تخصیص کامل: تا ۱,۲۰۰ سهم (۳۶۵,۰۰۰ تومان) برای هر نفر
۱۵ارزش شرکتبر اساس تعداد سهام و قیمت عرضه، ارزش کل شرکت قابل محاسبه است
۱۶ساختار مالکیتپشتوانه معتبر وقفی آستان قدس رضوی
۱۷ساختار مالیشفاف، با دارایی ملکی پایدار و تاییدیه نهادهای مالی
۱۸اهداف توسعه‌ایورود به بازارهای جدید، توسعه فروشگاه‌های فیزیکی و دیجیتال، افزایش ظرفیت تولید
۱۹استراتژی فروشفروش مویرگی، راه‌اندازی شعب جدید، یکسان‌سازی شرایط فروش به زیرمجموعه‌های آستان و سایر مشتریان
۲۰تسهیلات مالیرشد ۶ برابری تسهیلات بانکی تا حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش
۲۱چشم‌انداز صادراتتوسعه صادرات و حضور در بازارهای منطقه‌ای
۲۲مخاطبان اصلیجوانان، خانواده‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان‌های بزرگ
۲۳مزیت رقابتیبرند معتبر، زیرساخت‌های مدرن، پوشش توزیع گسترده، شفافیت مالی، پشتیبانی آستان قدس
۲۴قابلیت تجمیعآمادگی برای تجمیع خطوط تولید شرکت‌های وابسته در صورت سیاست‌گذاری جدید آستان قدس
۲۵سند مالکیت کارخانهدارای سند تک‌برگی و ارزش‌گذاری مطابق املاک بازار مشهد

نقاط قوت و دلایل اهمیت برند «نان» رضوی

ردیفویژگی یا مزیت کلیدیشرح/توضیح
۱شبکه توزیع فعال و سراسریدسترسی گسترده به تمام نقاط کشور و حضور پررنگ در بازار خرده‌فروشی
۲محبوبیت و سهم بازار بالامحصولات فانتزی مانند دونات و کروسان جزو پرفروش‌ترین اقلام کشور
۳توسعه صادرات و حضور منطقه‌ایحضور در بازارهای همسایه و برنامه‌ریزی برای گسترش صادرات
۴پشتوانه معتبر وقفیبرخورداری از اعتبار و حمایت آستان قدس رضوی
۵ساختار مالی شفافدارایی ملکی پایدار و تاییدیه‌های حسابرسی معتبر
۶سابقه و تجربهبیش از چهار دهه فعالیت موفق در صنعت غذایی ایران
۷زیرساخت‌های تولید مدرنخطوط تولید مکانیزه، کارخانه‌های پیشرفته و تحقیق و توسعه فعال
۸انعطاف و نوآوری در فروشتنوع مدل‌های فروش (حضوری، آنلاین، مویرگی، فروشگاه‌های اختصاصی و زنجیره‌ای)
۹توان جذب سرمایه و رشد پایدارافزایش قابل توجه تسهیلات بانکی و بهبود ساختار مالی شرکت
۱۰مدیریت حرفه‌ای و استراتژی توسعه محورتمرکز بر رشد پایدار، ورود به بازارهای جدید و ارتقای سهم بازار
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید