عربستان ادله خود را درباره ناپدید شدن «خاشقجی» ارائه دهد

    کد خبر :385119

سازمان دیدبان حقوق بشر با اشاره به ناپدید شدن روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول از ریاض خواست در این خصوص ادله خود را ارائه دهد.

به گزارش بازتاب به نقل از المیادین، دیدبان حقوق بشر اعلام کرد: عربستان باید ادله خود را در خصوص اینکه خاشقجی کنسولگری این کشور در استانبول را ترک کرده و نیروهای وابسته به ریاض وی را بازداشت نکرده اند ارائه دهد.

این سازمان هم چنین اعلام کرد: چنانچه عربستان دست به بازداشت جمال خاشقجی روزنامه نگار معارض سعودی زده، این مسأله یک اقدام بی سابقه از سوی محمد بن سلمان ولی عهد عربستان علیه منتقدین به شمار می آید.

وزارت خارجه ترکیه روز گذشته سفیر سعودی در آنکارا را در پی ناپدید شدن جمال خاشقجی نویسنده و روزنامه نگار سعودی بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول احضار کرد.

مسئولان ترکیه و عربستان روایت های متناقضی را در مورد خاشقجی نقل می کنند و این فعال سعودی بعد از گذشت بیش از ۴۸ ساعت از ورودش به کنسولگری سعودی در استانبول دیده نشده است.

دو نفر از نزدیکان خاشقچی بامداد چهارشنبه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که وی پس از مراجعه به کنسولگری عربستان سعودی،‌ ربوده شده و به ریاض تحویل داده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید