صنعت پوشاک را در مسیر توجه به حوزه پوشاک مدارس قرار دهید

    کد خبر :602023

یک فعال حوزه مدیریت برندسازی و مد با اشاره به اینکه اعلام نظر متخصصان در زمینه پوشاک برای طراحی فرم دانش آموزان حائز اهمیت است، گفت:باید به بازار چندمیلیونی پوشاک دانش‌آموز در کشور توجه جدی شود.

سهراب رحیمی فعال حوزه مدیریت مد و برندسازی و مدرس سمینار مدیریت و برندسازی مد و پوشاک با محوریت لباس فرم مدارس، که روز گذشته به همت انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزارشده است؛ درباره ضرورت توجه به موضوع برندسازی در عرصه لباس فرم مدارس برای مقابله با معضلات و مشکلات جدی در این بخش اظهار داشت: تمامی طراحان و تولیدکنندگانی که از نزدیک با جریان پوشاک مدارس در ارتباط هستند به‌خوبی می‌دانند که این جریان با مباحث بسیاری درگیر بوده و به شکل مستقیم به امور روانشناسی و جامعه‌شناسی مرتبط است.

رحیمی با اشاره به پیچیدگی‌های تخصصی مقوله پوشاک مدارس در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اذعان داشت: متأسفانه تا به امروز مدیران مدارس بدون دارا بودن شناخت از اهمیت موضوع به شکل مستقیم برای انتخاب لباس فرم دانش آموزان ایفای نقش کرده‌اند اما وقت آن رسیده است که این جریان مهم با مباحث علمی و تخصصی صنعت پوشاک عجین شده و بر اساس نیاز جامعه هدف، اتفاقاتی درخور شأن خانواده‌های ایرانی رقم خورد.

مدرس سمینار مدیریت و برندسازی مد و پوشاک با محوریت پوشاک مدارس گفت: درک حس، نیاز، ذائقه و تجربه مخاطبان محصولات در حوزه طراحی و تولید لباس فرم مدارس بر هر مؤلفه دیگر اولویت دارد و در حقیقت مشتری مداری مهم‌ترین عنصر در مسیر ساماندهی و برندسازی حوزه پوشاک مدارس است.

وی افزود: لازم است نظر افراد متخصص در زمینه لباس فرم دانش آموزان کشورمان جدی گرفته شود و با توجه به جمعیت میلیونی دانش‌آموز در ایران و دشواری کنترل طیف وسیع این قشر در جامعه، تنها یک انجمن است که می‌تواند با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم آموزشی و رسانه‌ای در مسیر ساماندهی پوشاک مدارس گام بردارد.

به گزارش فارس،رحیمی در ادامه به چالش‌های متعدد بر سر راه افراد مرتبط با حوزه پوشاک مدارس اشاره و تصریح کرد: تولیدکننده ایرانی با مشکل نبود مواد اولیه و پارچه مناسب در این بخش مواجه است و طراحان به دلیل نبود برندهای مشخصِ فعال در این بخش تمایلی برای ورود به آن را ندارند درحالی‌که وقت آن رسیده که تنها با درک نیاز مخاطبان هدف از مدیران مدارس گرفته تا دانش آموزان و خانواده‌هایشان، صنعت پوشاک را در مسیر توجه به حوزه پوشاک مدارس قرار داده و با جدیت به ساماندهی فعالیت برندها در این بخش بپردازیم.

وی در خاتمه گفت: دارا بودن نگاه چندوجهی به مقوله مد و لباس، توجه هر چه بیشتر به بازار چندمیلیونی دانش‌آموز در کشور، کسب دانش روز و جهانی در صنعت مد و ایجاد ارتباط مؤثر و مطلوب میان محل عرضه و تقاضای حوزه پوشاک مدارس کمک می‌کند تا صنعت پوشاک در این بخش را همراه با سربازانی کاربلد، متخصص و دلسوز به سنگری سازنده برای نگاه آرمانی دولتمردان و سیاست‌گذاران کشور تبدیل کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید