شهر گردشگر از مفهوم تا واقعیت

دکتر جمید اثنی عشری مدیر اداره کل روابط عمومی بازار بزرگ ایران در ارتباط با اینکه ایران مال میتواند درآینده به عنوان قطب گردشگری ایران محسوب شود و از خروج ارز جلوگیری کند اذاعان داشت: در واقع بازار بزرگ ایران یک جاذیه جدید گردشگری برای کل کشور است و با توجه به جمعیت ۸۰ میلیونی ایران و کشورهای همسایه مجموعه ایران مال با توجه ویژه به گردشگری توانایی کمک به اقتصاد ایران را داشته و با رونق بیش از پیش صنعت ارز آور گردشگری از خام فروشی و درآمد های نفتی جلوگیریخواهد کرد.
به گزارش بازتاب، مدیر اداره کل روابط عمومی بازار بزرگ ایران تاکید کرد: مفهوم شهر گردشگر نگرش متفاوت به داشتههای ذاتی شهر است در ظاهر دارای مفهومی انتزاعی است، اما توجه به جذابیتهایی دارد که در هر شهر و مکان این کشور وجود دارد، بنابراین نمایشگاه شهر گردشگر اهتمام دولت را به ترویج گردشگری و توسعه گردشگری نشان خواهد داد.
اثنی عشری در ادامه خاطر نشان کرد: اگر امروز شاهد هستیم که ۸۷۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی به گردشگری اختصاص یافته است باید گفت که اقدامی قابل ستایش از سوی دولت در هفته دولت صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: ایران مال به تنهایی خود یک شهر گردشگر است، تمثیلی از ایران در این مجموعه به نمایش درآمده، شهر گردشگر ترکیبی معنادار از شهر و گردشگری است، شهر گردشگر یعنی نگرش متفاوت به داشتههای ذاتی شهر، شایان به ذکر است که ایران مال با ظرفیت پذیرایی از ۸۰ میلیون ایرانی میتواند میزبان گردشگران بسیار زیادی باشد، بر اساس برآوردهای ما ایران مال تا سال ۱۴۰۰ به نقطهای خواهد رسید که سالانه پذیرای۱۰۰ میلیون گردشگر از سراسر دنیا باشد.
مدیر اداره کل روابط عمومی بازار بزرگ ایران در خصوص وجه تمایز ایران مال با دیگر مالهای کشورهای دنیا تصریح کرد: اساسا وجه تمایز بازار بزرگ ایران با دیگر مال های دنیا این است که ۷۰درصد کاربری این مجموعه عظیم غیر تجاری بوده و مجموعهای تفریحی، ورزشی و گردشگری به حساب میآید. گفتنی است؛ زیرساخت ایران مال امکان برگزاری ۲۲رشته ورزشی را به وجود آورده و همچنین فضاهایی مانند باغ ایرانی، بازار سنتی، دریاچه موزیکال، جاده تندرستی و هتل ۲۸طبقه با ۴۰۰اتاق در این ایران مال نیز میتواند در جذب گردشگر موثر باشد.