شهردار نیویورک به فساد متهم شد

    کد خبر :1094157
شهردار نیویورک فساد

شهردار نیویورک در میانه تحقیقات فساد در چندین پرونده متهم شده است.

الجزیره نوشت: رسانه های آمریکایی گزارش داده اند که اریک آدامز، شهردار نیویورک به چندین مورد فساد متهم شده است. هنوز مشخص نیست یکی از قدرتمندترین مسئولان شهری جهان به چه چیزهایی متهم شده چرا که کیفرخواست او مهروموم است.

با این حال نیویورک تایمز به نقل از افراد مطلع گزارش داد که بازرسان فدرال بر روی این موضوع متمرکز شده اند که آیا آدامز و ستاد او با ترکیه برای دریافت کمک های خارجی غیرقانونی دست به یکی کرده است یا خیر. آدامز رابطه بسیار خوبی با جامعه ترک در نیویوک دارد و بارها برای دیدار با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به این کشور سفر کرده است.

آدامز در یک برنامه تلویزیونی خطاب به همشهریان نیویورکی همه اتهامات را رد و دولت فدرال را به دروغگویی متهم کرد.

به گزارش شفقنا؛ این کیفرخواست پس از آن صادر شد که اف‌بی‌آی دستگاه‌های الکترونیکی آدامز را در ماه نوامبر توقیف کرد. پس از این رخداد و شروع تحقیقات بسیاری از مقامات شهری از جمله ادوارد کابان، کمیسر پلیس نیویورک و اشوین واسان، کمیسر اداره بهداشت روان شهر نیویورک از سمت‌های خود کناره‌گیری کرده‌اند. آدامز که دومین شهردار سیاهپوست نیویورک است مجبور نیست در میانه رسیدگی به اتهاماتش استعفا دهد اما با فشار بی‌امانی از سوی حزب دمکرات برای کنار رفتن مواجه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید