شناسایی یک مورد دیگر تب دنگی در لامرد

    کد خبر :1071749
تب دنگی

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان لامرد از شناسایی یک مورد قطعی مبتلا به بیماری ویروسی تب دنگی در این شهرستان خبر داد.

 علیپور، روز سه شنبه با اعلام این مطلب افزود :علائم این بیماری مواردی از جمله تب طولانی، سردرد، درد پشت چشم، بدن درد، تهوع، ضایعات زیرپوستی خون ریزی دهنده، خون ریزی از لثه و بینی، التهاب پوستی و حتی خونریزی های گوارشی و افت فشار است.

وی افزود: این بیماری ویروسی توسط پشه ای موسوم به “آئدس”که ناقل باشد به انسان منتقل می شود که استقرار این پشه در منطقه ما ثابت نشده است، اما علائم بیماری در مسافران برگشتی از کشور امارات مشاهده شده است. مورد شناسایی شده مسافری از کشورهای حاشیه خلیج فارس که پشه آئدس درآن ها مشاهده شده می باشد و این مهم نشان دهنده انتقال ورود این بیماری درمنطقه است.

او با تاکید بر اینکه که با بروز علائم اولیه بیماری، شخص باید سریعا به پزشک مراجعه کند گفت: علائم معمولاً بین چهار تا ۱۰ روز پس از گزش شروع می شود.

هفته پیش هم این بیماری در شهرستان لارستان دیگر شهرستان جنوبی استان فارس و همجوار با لامرد نیز یک قربانی گرفته بود که به تائید مسئولان علوم پزشکی لارستان رسید

پیدا شدن یک مورد قطعی دیگر از این بیماری در لامرد نیز حکایت از شیوع تب کشنده دنگی دارد که ضرورت مبارزه و مقابله متولیان امر را با این بیماری در این مناطق طلب می کند.

تب دانگ (Dengue Fever) نوعی بیماری است که از طریق پشه منتقل می‌شود و بیشتر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان رخ می‌دهد. علائم این بیماری در اکثر مواقع خفیف هستند، ولی گاهی خیلی شدیدتر می‌شوند و عوارض خطرناکی هم دارند.

چهار ویروس وجود دارند که باعث تب دانگ می‌شوند. همه آن‌ها توسط گونه‌ای از پشه‌ها معروف به آئدس منتشر می شوند.

ویروس از پشه آلوده به انسان منتقل می‌شود. یک پشه فردی را که به ویروس دنگی آلوده است، گاز می‌گیرد و وقتی پشه شخص دیگری را نیش می‌زند، بدین ترتیب ویروس منتقل می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید