شمارش معکوس برای یک تغییر ضروری/ داروغه زاده رفتنی شد؟
صالحی: پیگیرهایمان ادامه دارد تا این دوستان بتوانند فعالیتشان را در حوزه سینما ادامه دهند اما سازمان صداو سیما طولانی شدن ماموریت برخی از نیروها را استدلال قرار داده که نمیتوانند، ادامه بدهند.
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز دوشنبه ۱۹ آذر از دوازدهمین دوره جشنواره بینالمللی سینما حقیقت بازدید کرد. او در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و به سوالات آنها درباره وضعیت سینمای ایران پاسخ داد.صالحی درباره وضعیت نهایی سرپرست سازمان سینمایی، گفت: «دامنه اختیارات سرپرست یک سازمان در نظام اداری کشور همانند یک رییس ثابت است و این موضوع در مورد آقای انتظامی نیز صدق میکند و ایشان تمام کارهای لازم را با توجه به این اختیارات انجام داده و میدهند. سندهای بالادستی که در سازمان سینمایی تنظیم شده مبنای ما هستند و هر مدیریت میتواند در چارچوب مشخص این سندها با روشهای مورد نظرش عمل کند.»
او با اشاره به اینکه مسوولان در حال بررسی مکان مناسب برای جشنواره فیلم فجر هستند، گفت: «سینمای ما متاسفانه فضای ثابت و مناسبی جهت برگزاری رویدادهای مختلف ندارد، در حال بررسی گزینههای قدیمی و جدید هستیم و باید به این نکته توجه داشته باشیم که دست ما در این زمینه باز نیست. امیدوارم که بتوانیم در آیندهای نه چندان دور برای سینمای ایران مکانی ثابت برای برگزاری جشنوارهها فراهم کنیم، ضمن آنکه اگر به مکان جدیدی نرسیم مطمئنا در مکانهای سابق مشکلات سالهای گذشته را مرتفع خواهیم کرد.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حضور مجدد حضور ابراهیم داروغهزاده، معاونت نظارت ارزشیابی و محمدمهدی طباطبایینژاد، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند در صداوسیما، توضیح داد: «ما نامهنگاریهایی کرده و پیگیرهایمان نیز ادامه دارد تا این دوستان بتوانند فعالیتشان را در حوزه سینما ادامه دهند اما سازمان صداو سیما طولانی شدن ماموریت برخی از نیروها را استدلال قرار داده که نمیتوانند مسیر را به این شکل ادامه دهند.»
صالحی همچنین درباره قیمت بالای بلیتهای برخی از نمایشها که این روزها روی صحنه هستند، بیان کرد: «مسئلهای که وجود دارد ورود دولت در بخش قیمت گذاری است که از نظر ما این اتفاق نمیتواند نتیجه بلند مدت داشته باشد و در کوتاه مدت پاسخ میدهد، به همین دلیل مصرانه به دنبال رسیدن به تفاهمی میان اصناف و دولت هستیم زیرا که معتقدیم هنر فضایی تعاملی دارد و میبایست به مخاطبان عام نیز توجه شود.»