شمارش معکوس برای رکوردشکنی موتورکراس برقی

    کد خبر :870571
شمارش معکوس برای رکوردشکنی موتورکراس برقی

استارت‌آپ بارسلونایی، «استارک فیوچر» (Stark Future)، با ساخت و ارائه یک موتورسیکلت کراس تمام برقی می‌خواهد نشان بدهد که فناوری الکتریکی برتر از بنزین است؛ با عملکردی بهتر از تمام مدل‌های موتورکراس سنتی موجود در جهان.

این موتورسیکلت با نام «وارگ» (Varg)، ۱۱۰کیلوگرم وزن دارد که ۱۱کیلوگرم سنگین‌تر از حداقل وزن FIM برای یک مسابقه MXGP است.

البته این وزن موتورسیکلت بدون سوخت است. زمانی که سوخت وارد باک موتورهای بنزینی می‌شود، شرایط فرق کرده و وارگ می‌تواند فاصله اضافه‌وزن خود را جبران کند. اوج قدرت این موتورسیکلت تمام‌برقی ۸۰اسب‌بخار است. در مقایسه با یکی از برترین موتورکراس‌های جهان، کاوازاکی ۵۰۰سی‌سی ۲زمانه که حدود ۶۶اسب‌بخار را تولید می‌کند، می‌توان نتیجه‌گیری خوبی از عاقبت موتورکراس برقی بارسلونایی داشته باشیم.

حداکثر گشتاور ۲۷۵نیوتن‌متری موتور با جادوی جعبه‌دنده به ۹۳۸نیوتن‌متر در چرخ عقب تبدیل می‌شود. شاید با کمی زیاده‌روی و اغراق بتوان گفت که وارگ می‌تواند یک کاروان را بکسل کند. موتورسیکلت استارک در هر زمان دارای ۵ حالت نصب خواهد بود، اما می‌توانید تا ۱۰۰حالت را در برنامه تلفن هوشمند خود شخصی‌سازی کنید و هر زمان که بخواهید آنها را با هم عوض کنید.

این حالت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که تنظیمات دقیق منحنی قدرت، ترمز موتور، کنترل کشش و چرخ طیار مجازی در انتظار ثبت اختراع را شخصی‌سازی کنید تا موتور احساس و واکنشی شبیه به هر چیزی از یک ۱۲۵سی‌سی گرفته تا غرش یک ۴۵۰‌سی‌سی چهار زمانه. غلاف فیبر کربن موتور ۳۶۰ولتی وارگ، طراحی داخلی خود استارآپ، تنها ۹کیلوگرم وزن دارد و برای عملکرد ثابت با آب خنک می‌شود و به‌عنوان بخشی ساختاری از قاب طراحی شده است. استارک در این خصوص می‌گوید که اینورتر در حال ثبت اختراع آن «کوچک‌ترین اینورتر جهان برای محدوده توان ۵۰تا ۱۰۰کیلووات» است.

به‌گفته این استارت‌آپ، باتری ضدآب و خنک‌شونده توسط هوا، یک بسته ۶کیلووات ساعتی است که ظرفیت کافی برای مطابقت با یک مخزن پر بنزین در یک موتورسیکلت ۴۵۰سی‌سی را ارائه می‌دهد. این می‌تواند تا ۶ساعت سواری آسان در مسیر یا یک موتورسواری کامل با شدت مسابقات MXGP برای یک تا ۲ساعت ارائه دهد. باتری‌ها با توجه به وزن سبک این موتورسیکلت، مطمئنا یک بسته قابل‌توجه است. موتورسیکلت به‌طور طبیعی بسیار آرام و بی‌صدا است. طبیعتا دوست داریم که وارگ را در رقابت‌ با موتورهای بنزینی به تماشا بنشینیم ولی مطمئنا در رویدادهایی که به الکتریکی‌ها اجازه رقابت داده می‌شود، شاهد حضور این اسب سرکش خواهیم بود.

روزنامه همشهری

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید