شاهکار جدید صدا و سیما: برنج گران شده جو بخورید!

    کد خبر :1179933
صدا و سیما

روزی نیست که در شرایط اقتصادی، یک کارشناس تلویزیونی با اظهارنظری عجیب، موجی از عصبانیت و واکنش در میان مردم ایجاد نکند. تازه‌ترین نمونه، توصیه‌های آن است که بیشتر از آن‌ها راه حل باشند، نمک‌پاشیدن بر زخم هستند.

در جدیدترین شاهکار رسانه ملی، مجری و کارشناس یکی از برنامه های تلویزیونی پیشنهاد می دهد که «با توجه به گرانی برنج، مردم به آن مصرف می کنند». توصیه‌هایی که با این توجیه بیان می‌شود که جو ماده‌ای مقوی است!

این نسخه، به‌جای پیشنهاد راهکارهای واقعی برای حمایت اقتصادی از مردم، سطح معیشت را به توصیه‌هایی شبیه نسخه‌های ابتدایی و فراموش‌شده تقلیل می‌دهد؛ نسخه‌ای که بیشتر به طنزی شبیه است تا یک تحلیل کارشناسی. اگر این توصیه‌ها تا این کارآمد است، آیا خود گویندگان آن حاضرند سبک زندگی‌شان را بر همین اساس تغییر دهندگان؟

ماجرای تلخ زمانی پررنگ‌تر می‌شود که این توصیه‌ها را در کنار شعارهای کلان کشور می‌دهیم. کشوری که قرار بود قدرت اول منطقه باشد، حالا به جایی رسیده که برای حل گرانی، جو و یونجه پیشنهاد

متأسفانه بخش قابل‌توجهی از رسانه ملی، به‌جای تحلیل واقع‌بینانه و همدلانه، با نگاهی خطی و مکان آمیخته به تمسخر، نسخه‌هایی غیرواقعی برای زندگی مردم می‌پیچند. این نه‌تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه اعتماد عمومی به رسانه‌هایی است که باید مرجع اطلاع‌رسانی را بیشتر از پی ببرند.

رسانه رسمی کشور اگر قرار باشد نقش خود را به‌درستی ایفا کند، باید صدای مردم و بازوی حمایت از آن‌ها باشد، نه تریبونی برای توصیه‌هایی که تنها «طنز تلخ» زندگی روزمره را دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید