سوپراسپرت جدید فراری F80 رونمایی شد

    کد خبر :1098866
سوپراسپرت جدید فراری F80 رونمایی شد

فراری از جدیدترین سوپراسپرت خود F80 رونمایی کرد که جانشین هایپرکار LeFarrari است که 9 سال پیش عرضه شد.

بازتاب-فراری F80 با مجموعه‌ای از راه حل‌های تکنولوژیکی پیشرفته عرضه می‌شود و نشان دهنده پیشرفت فوق العاده موتور احتراق داخلی است. این خودرو مجهز به یک موتور شش سیلندر 3 لیتری 120 درجه  F163CF است که حداکثر قدرتی معادل 900 اسب بخار تولید می‌کند که محور الکتریکی جلو (e-4WD) و موتور عقب (MGU-K) سیستم هیبریدی 300 cv دیگر به آن اضافه می‌کند.

سوپراسپرت جدید فراری F80 رونمایی شد

این خودرو مجهز به اولین موتور خودروی جاده‌ای فراری است. همچنین اولین خودرویی است که دارای e-turbos بوده که از فناوری مشتق شده F1 برای کاهش تاخیر و افزایش پاسخ دریچه گاز استفاده می‌کند. حداکثر دور موتور به 9000 دور در دقیقه افزایش یافته، با یک محدود کننده دینامیکی در 9200 دور در دقیقه. میله‌های اتصال و پیستون‌ها نیز اصلاح شده‌اند. برای افزایش حداکثر سرعت موتور به 30000 دور در دقیقه، از آهنربای فیبر کربنی استفاده می‌شود.

دارای کاورهایی با نسبت پوشش بالا است که انتشار نویز را تا 10 دسی بل کاهش می‌دهد. فراری F80 دارای لنت‌های ترمز مسابقه ای، سیستم تعلیق فعال پیشرفته و قطعات فلزی پرینت سه بعدی بسیار سبک از جمله بازوهای سیستم تعلیق است. حداکثر سرعت آن 350 کیلومتر بر ساعت و باتری 2.3 کیلووات ساعتی است. شما می‌توانید در 2.15 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسید و همچنین با توربوشارژرهای برقی می‌رسید. این خودرو یک گیربکس 8 سرعته دو کلاچه F1 DCT دارد.

سوپراسپرت جدید فراری F80 رونمایی شد

کابین خودرو دارای طرح نامتقارن بوده در حالی که اکثر کنترل‌ها و عملکردها روی فرمان جدید بیضی شکل و کنسول مرکزی باریک فیزیکی هستند. حالت‌های مختلف هیبریدی، عملکردی و واجد شرایط وجود دارد که از طریق سوئیچ روی فرمان قابل انتخاب هستند و سطوح مختلفی از قدرت را ارائه می‌دهند. همانطور که توسط فراری فاش شده، تنها 799 مدل از این ابرخودرو ساخته خواهد شد.

هر دستگاه فراری F80 بیش از 3.9 میلیون دلار قیمت دارد و در کمال تعجب همه مدل‌های 799 از قبل به فروش رسید. تحویل در اوایل سال 2026 آغاز خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید