سهم ۱۰درصدی رنو در بازار ایران
رنو در شرایطی از اوایل سال آینده میلادی فعالیت جدید خود را در کشور آغاز خواهد کرد که طبق آمار جهانی، ایران در حال حاضر جزو 15 بازار برتر این برند فرانسوی قرار دارد.
طبق آمار ارائه شده، رنو در نیمه نخست 2017 میلادی 68 هزار و 365 دستگاه از محصولات خود را در بازار ایران به فروش رسانده است. این رقم علاوهبر محصولات مونتاژی رنو در ایران، مدلهای وارداتی این شرکت را نیز در بر میگیرد. در واقع رنوییها علاوهبر اینکه توانستهاند تیراژ محصولات خود را در خودروسازی ایران افزایش دهند، حجم صادرات محصول به کشور را نیز بالا بردهاند تا در مجموع حضور آنها در این بازار، پررنگتر از قبل شود. به گزارش دنیای اقتصاد، براساس آمار اعلامی، فروش رنو در ایران طی نیمه نخست 2017 و در مقایسه با شش ماه ابتدایی 2016، بیش از دو برابر شده تا سهم محصولات این خودروساز در بازار ایران به 8/ 9 درصد افزایش یابد. این البته در شرایطی است که آمارها میگویند ریسک حضور رنو در خودروسازی و بازار ایران طی بازه زمانی موردنظر (نیمه ابتدایی 2017) بالا رفته است. این ریسک البته در سال 2013 کاهش پیدا کرده بود، اما حالا آمارها از افزایش آن میگویند.