سری آیفون 16 پرو از یک نقص بزرگ رنج می برند

    کد خبر :1090504
سری آیفون 16 پرو از یک نقص بزرگ رنج می برند

انتظار داریم اپل سری آیفون 16 را در روز 9 سپتامبر با مجموع چهار مدل آیفون 16، پلاس، پرو و ​​پرو مکس رونمایی کند.

بازتاب– ما پیشتر با چندین افشا و شایعات در مورد این سری مواجه شده‌ایم که آخرین آنها می‌گوید سری آیفون 16 از ضبط ویدیوی 8K نیز پشتیبانی نمی‌کند، چیزی که پرچمداران اندرویدی سال‌هاست که در حال ارائه آن هستند.

وقتی اپل با مدل‌های آیفون 14 پرو به سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی روی آورد، مردم انتظار داشتند که گوشی‌ها در نهایت از فیلم‌برداری 8K پشتیبانی کنند. ضبط 8K با سنسور 12 مگاپیکسلی امکان پذیر نبود زیرا وضوح مورد نیاز برای فیلمبرداری 8K یا 7680 در 4320 پیکسل است که در کل حدود 33.2 میلیون پیکسل محسوب می‌شود. با این حال، همانطور که مشخص است، یک مشکل دیگر وجود دارد که مانع از فعال کردن ضبط 8K توسط اپل می‌شود. همانطور که پیشتر گفته شد، ضبط 10 بیتی ProRes اپل به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارد. افزایش رزولوشن به 8K تصمیم خوبی نخواهد بود، به خصوص برای انواع پایه با فضای ذخیره‌سازی کمتر.

طبق گزارشی از TrendForce، اپل ممکن است آیفون 16 پرو پایه را با 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارتقا دهد که هنوز برای ضبط 10 بیتی ProRes با وضوح 8K کافی نیست. برای زمینه، یک آیفون، فیلم‌برداری یک دقیقه‌ای ویدیوی 10 بیتی ProRes 1080P حدود 1.7 گیگابایت طول می‌کشد و ظرفیت فیلمبرداری در حالت 4K به 6 گیگابایت می‌رسد. با این حال، یک ارتقاء در ضبط ویدئو وجود خواهد داشت. طبق منابعی که 9To5Mac به آنها اشاره کرده، آیفون 16 پرو از ضبط 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند که بالاتر از ضبط 4K در 60 فریم در ثانیه آیفون‌های سال گذشته است.

سری آیفون 16 پرو از یک نقص بزرگ رنج می برند

 JPEG XL یک فرمت تصویر نسل جدید که برای ارائه فشرده‌سازی و کیفیت بهتر در مقایسه با فرمت‌های قدیمی مانند JPEG توسعه یافته است. طبق گزارش‌های قبلی، اپل پیشتر پشتیبانی از فرمت تصویر را در iOS 17 و macOS 14 اضافه کرده است. در حالی که تاکنون هیچ سازنده گوشی‌های هوشمند دیگری این فرمت را مستقیماً در سیستم‌های دوربین خود برای ثبت تصاویر در JPEG XL ادغام نکرده، سری آیفون 16 واقعاً شایعه شده که از آن پشتیبانی می‌کند.

سری آیفون 16 در چهار مدل معرفی خواهد شد که دو مدل پرو دارای طراحی نسبتا بهبودیافته با حاشیه نمایشگر حداقلی هستند. سری آیفون 16 ساده نیز با طراحی دوربین عقب جدید از راه خواهد رسید و حاشیه نمایشگر کمی دارد. بنابراین با گوشی هوشمند برجسته‌ای از برند اپل رو به رو هستیم که می‌تواند برای طرفداران هیجان انگیز باشد. به هر حال عدم پشتیبانی از کیفیت 8K شاید مطابق میل طرفداران نباشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید