سرو مشروب هم نتوانست صداوسیما را پرمخاطب کند

  • کامنت
  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۶
    کد خبر :1064796

در سریال «هفت سر اژدها» سکانسی از سرو مشروبات الکلی توسط نوجوانی پخش می شود که هم نام برند آن را می‌گوید و هم درباره محصول اظهار نظر می‌کند.

این روزها در پر بیننده‌ترین ساعت و در پر مخاطب‌ترین شبکه صداسیما سریال «هفت سر اژدها» پخش می‌شود که در کمال ناباوری سکانسی از سرو مشروبات الکلی توسط نوجوانی را دارد که هم نام برند آن را می‌گوید و هم درباره محصول اظهار نظر می‌کند!

شراره داوودی (روزنامه‌نگار) در این باره نوشت: ‌

درست است که پخش هر سریالی قواعد و چارچوب و رده‌بندی سنی دارد اما سریالی که از پرمخاطب‌ترین شبکه تلویزیونی پخش می‌شود، شرایط متفاوتی دارد و نکته مهم‌تر اینکه در سکانس مذکور یک نوجوان هم حضور دارد که خودش عامل همین رفتار نیز هست. ‌

شاید گاهی برای تقبیح یک عمل، لازم باشد آن را در موقعیتی به تصویر بکشیم، اما نمایش یک سکانس بیشتر از یک دقیقه‌ای در شبکه سوم سیما، برای کودکان و نوجوانان سوال‌برانگیز هم هست. ‌

نظارت محتوایی در تمام بخش‌های فرهنگی کشور وجود دارد وماجراوقتی عجیب‌تر می‌شود که می‌دانیم در آئین‌نامه نظارت بر نمایش آثار ویدیویی اشاعه اعمال رذیله و فساد و فحشا از مواردی است که مستقیم به آن اشاره شده که نه فقط در صدا و سیما که در آثار سینمایی و نمایش خانگی هم باید رعایت شود.

این نکات در حالی مطرح می شود که حتی پخش سرو مشروب در صداوسیما هم نتوانسته تعداد مخاطبان آن را تغییر دهد.

سرو مشروب صداوسیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید