سرمایه‌گذاری شرکت رنو در استان مرکزی در حال پیگیری است

    کد خبر :28498

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری شرکت رنو فرانسه در استان مرکزی توسط استانداری در حال پیگیری است. ارزش افزوده و مالیاتی که این شرکت برای استان به همراه خواهد داشت به اندازه دو هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش ایسنا،  محمدرضا منصوری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به بهتر شدن جایگاه استان مرکزی در سطح کشور افزود: امید است همه مدیران در سال‌های پیش رو حقوق از دست رفته استان را اعاده کنند.

وی با بیان این‌که «حدود 90درصد از درآمدهای استانی از محل مالیات کسب می‌شود»، تصریح کرد: باید درآمدهای کسب شده در استان را حفظ و تقویت کنیم؛ چراکه حدود 78درصد این درآمدها براساس ارزش افزوده است که از صنایع و خدمات گرفته می‌شود. همچنین حدود 12درصد به مالیات حقوق بگیران، 6درصد اصناف و چهار درصد نیز به مالیات سایر بخش‌ها مربوط است که اگر این هزینه‌ها به هر علتی کم شود همه شهرها دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: باید دید برای رشد استان چگونه می‌توان بودجه‌ها را جذب و تقویت کرد این مهم تا قسمت زیادی توسط صنایع انجام می‌شود، اما صنایع همچون صنایع همه نقاط دنیا با مشکل مواجه شده‌اند.  شرکت خودروسازی پژو 25 هزار کارگر داشت که در حال حاضر به 2500 کارگر کاهش یافته است؛ چراکه شغل و کار در حال کاسته شدن است و اگر صنایع استان موفق عمل نکنند درآمد همه استان‌ها کاهش می‌یابد. یکی از خواسته‌های ما از ریاست جمهوری این بود که سعی کنیم مالیات در داخل استان هزینه شود. اولا باید بودجه خود را حفظ کنیم و ثانیا درآمد بین همه تقسیم شود.

وی با اشاره به درخواست شرکت رنو برای سرمایه‌گذاری در استان مرکزی افزود: سرمایه‌گذاری شرکت رنو فرانسه در استان توسط استانداری در حال پیگیری است. ارزش افزوده و مالیاتی که این شرکت برای استان به همراه خواهد داشت بسیار زیاد و به اندازه دو هزار میلیارد تومان خواهد بود. پروژه مذکور در حال نهایی شدن است و این در حالی است که دو خودروساز بزرگ ایران همه تلاش خود را برای عدم انجام این مهم به کار بسته‌اند و سعی در توجیه نمایندگان برای عدم انجام این سرمایه‌گذاری دارند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با بیان این‌که «آب به عنوان یک سرمایه ملی در وضعیت جالبی به سر نمی‌برد»، افزود: پنج ماه از سفر ریاست جمهوری به استان که در خلال آن سهمیه استانی در حوزه آب برای ساوه دیده شد، می‌گذرد و طبق قرارداد باید ماهی پنج کیلومتر لوله‌کشی آب  صورت می‌گرفت در حالی‌که یک کیلومتر نیز لوله‌کشی نشده است و می‌خواهند پروژه دوساله را  به 10 سال بکشانند. با توجه به مهاجرپذیر بودن ساوه در این چندسال 60هزار نفر به جمعیت شهرستان اضافه شده است، اگر شرکت رنو فرانسه در ساوه سرمایه‌گذاری کند حدود یک تا دو هزار میلیارد تومان برای استان درآمد خواهد داشت اما اگر آب نداشته باشیم کسی در این مکان سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

وی تاکید کرد: آب به عنوان سرمایه ملی استان در جای دیگر خرج می‌شود و باید به فکر آینده استان باشیم. ضرورت دارد استان هرچه زودتر در این حوزه سرمایه گذاری کند و سهمیه آب استان باید به خود استان برگردد.با توجه به ورود تکنولوژی‌های نو، صنایع باید حداکثر بعد از 10 سال به زباله‌دان بروند و همان صنعت با تکنولوژی جدید جایگزین شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تنها راه کمک به ورزش از راه ارزش افزوده بود که در این راستا امسال 1400 میلیارد تومان به حساب ورزش و جوانان می‌آید که شاید سهم استان از این رقم 50 میلیارد تومان باشد و سعی می‌کنیم سال آینده این عدد افزایش یابد.

منصوری هم‌چنین اظهار داشت: با همکاری مجلس و دولت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی تا 450 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند که گامی در جهت محرومیت زدایی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید