سانگ یانگ به دنبال تولید وانت الکتریکی

  • خودرو
  • یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ۹:۰۰
    کد خبر :339551

سانگ‌یانگ در راستای گسترش فعالیت‌های خود در بازار استرالیا، تا سال ۲۰۲۴ از اولین وانت پیک‌آپ تمام برقی رونمایی خواهد کرد.

خودروساز کره‌ای سانگ‌یانگ، برنامه‌های آینده خود را برای بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ معرفی کرد؛ سانگ‌یانگ تایید کرد که دو مدل شاسی‌بلند جدید همراه با یک خودروی چندمنظوره (MPV) به زودی تولید خواهد شد. علاوه بر این برنامه‌هایی برای معرفی کراس‌اور برقی و وانت پیک‌آپ دوکابین نیز وجود دارد.

طی رویدادی با حضور روزنامه‌نگاران استرالیایی در کره جنوبی و پیش از آغاز فعالیت مجدد این برند تجاری در آبان ماه امسال، سانگ‌یانگ از طرح بلندمدت خود برای معرفی پیک‌آپ برقی دوکابین E-4WD خبر داد. آن‌طور که گفته می‌شود، وانت الکتریکی جدید سانگ‌یانگ در اندازه مشابه با پیک‌آپ موسو (Musso) خواهد بود و در حال حاضر در مراحل پیشرفته طراحی برای معرفی در سال ۲۰۲۴ قرار دارد.

دن ریم، مدیر اجرایی صادرات سانگ‌یانگ توضیح داد:ما هنوز در حال توسعه این خودروی مفهومی هستیم، اما من فکر می‌کنم که تا حدود سال ۲۰۲۳ به بازار معرفی شود؛ اما تغییر آن به مقررات مختلف کشورها بستگی دارد. ۲۰۲۱، سالی بسیار حیاتی برای اروپا است، در حالی که ۲۰۲۲ سالی برحانی برای ایالات متحده در زمینه مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای آلاینده خواهد بود، بنابراین زمان‌بندی عرضه این خودروی برقی هنوز حل نشده است. سانگ‌یانگ به عنوان سومین خودروساز کره جنوبی پس از هیوندای و کیا، احتمالا اولین شرکتی باشد که وانت برقی دوکابین تولید خواهد کرد؛ البته اگر تسلا پیش از ما چنین کاری را انجام ندهد. به هر حال، ما اقدامات لازم را در سطح خودروی مفهومی انجام داده‌ایم.

سانگ‌یانگ اوایل دهه جاری میلادی ورشکست شد، اما گروه خودروسازی هندی ماهیندرا آن را خریداری کرد و از ورشکستگی نجات داد. این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک از چند مدل شاسی‌بلند و وانت پیک‌آپ چهار چرخ محرک رونمایی کند؛ علاوه بر این برنامه‌هایی برای حضور در بازار استرالیا به عنوان بزرگترین بازار خارجی وجود دارد. پس از واگذاری تولید استرالیا به شرکت محلی اتکو اتوموتیو (Ateco automotive) در ۲ سال پیش، حالا سانگ‌یانگ به دنبال گسترش فعالیت‌ها در این کشور است.

تام اسمیت، مدیر جدید محلی سانگ‌یانگ در استرالیا گفت:در حال حاضر، فعالیت در زمینه تولید خودروی برقی به شکل گسترده وجود ندارد، اما بازار در حال تغییر بسیار سریعی است. شرکت‌ها در حال تحقیق و توسعه برای کاهش هزینه و صرفه‌جویی در زمینه تولید خودروی الکتریکی هستند و روش‌های محتمل را بررسی می‌کنند. بنابراین اگر ما بتوانیم خودروی تجاری سبک (LCV) تولید کنیم و گزینه الکتریکی نیز برای آن محفوظ بود، با توجه به تقاضای بازار می‌توانیم فعالیت‌های خود را در این زمینه گسترش دهیم.

سانگ‌یانگ در سال ۲۰۲۲ از شاسی‌بلند برقی با شعاع حرکتی ۴۵۰ کیلومتر رونمایی خواهد کرد؛ علاوه بر این یک مدل خودروی هیبریدی مجهز به باتری ۴۸ ولت و شعاع حرکتی طولانی‌تر نیز در برنامه وجود دارد. دن ریم معتقد است که علاوه بر مقررات مربوط به انتشار گازهای آلاینده، فناوری باتری نیز در این زمینه تعیین‌کننده خواهد بود.

دن ریم توضیح داد:هزینه و وزن باتری‌ خودروی برقی پایین آمده است و شعاع حرکتی به مرور افزایش می‌یابد. با این حال، خودروسازان و تولیدکنندگان برای افزایش حجم باتری و کاهش هزینه‌ها، به برنامه‌های یکدیگر متکی هستند. هدف ما، رسیدن به شعاع حرکتی ۴۵۰ کیلومتر (برای شاسی‌بلند سایز کوچک) است؛ اما ما چنین هدفی را به وانت پیک‌آپ نیز توسعه می‌دهیم. این بیش‌تر به قطعه‌سازان و شرکت‌های تامین‌کننده بستگی دارد که بتوانند در زمینه تولید خودروهای الکتریکی همکاری کنند. در حال حاضر تولید باتری خودروی برقی، تنها ۱ درصد از سهم تولید جهانی قطعات را تشکیل می‌دهد؛ اما اگر این رقم به ۵ یا ۱۰ درصد برسد، موضوع بسیار متفاوت خواهد بود.

سانگ‌یانگ تا اواخر سال جاری میلادی در استرالیا از چهار مدل خودروی جدید رونمایی خواهد کرد؛ این مدل‌ها شامل کراس‌اور سانگ‌یانگ تیوولی (Tivoli) و XLV، شاسی‌بلند آف‌رود سانگ‌یانگ رکستون (Rexton) و وانت پیک‌آپ دوکابین موسو می‌شود. البته در آینده نزدیک، مدل‌های بیش‌تری نیز به بازار استرالیا اضافه خواهند شد. سانگ‌یانگ در سال آینده برای اولین بار از شاسی‌بلند سایز متوسط کوراندو (Korando) رونمایی می‌کند، تا رقیبی برای مزدا CX-5 باشد.

شاسی‌بلند سانگ‌یانگ رکستون نیز که در حال حاضر دارای پلت‌فرم آف‌رود شاسی‌ جداگانه است، با نوعی پلت‌فرم جدید شاسی‌ مونوکوک جایگزین خواهد شد. این پلت‌فرم شباهت‌های زیادی به مدل کنونی هیوندای سانتافه دارد، ولی تمرکز بیش‌تری روی رانندگی جاده دارد و احتمالا با قیمتی حدود ۴۰ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد. این مدل با خودروی چندمنظوره هفت صندلی همراه خواهد شد، تا رقیبی برای کیا کارنیوال (Kia Carnival) باشد.

 

سانگ‌یانگ برنامه‌هایی نیز برای بروزرسانی قابل توجه پیشرانه‌های خود وعده داده است؛ این بروزرسانی شامل پیشرانه ۱.۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی مجهز به توربوشارژر، با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر می‌شود. این پیشرانه جایگزین واحد ۱.۶ لیتری با ۱۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر در مدل‌های سانگ‌یانگ تیوولی و XV در بازار استرالیا خواهد شد. هر دو گزینه، همراه با پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی توربوشارژ با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور برای خودروی سانگ‌یانگ کوراندو (Korando) ارائه خواهند شد.

علاوه بر این، گزینه‌های جعبه دنده اتوماتیک مبدل گشتاور و دوکلاچه نیز تا سال ۲۰۲۲ در دستور کار قرار دارد. در مدل‌های بزرگ‌تر، پیشرانه بنزینی توربوشارژ ۲.۰ لیتری با ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور باقی خواهد ماند، اما قدرت ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر در مدل فعلی ۲.۲ لیتری توربودیزل به ۲۰۰ اسب بخار و ۴۴۱ نیوتن‌متر افزایش خواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید