سامسونگ و صدرنشینی برای شانزدهمین سال متوالی در صنعت تلویزیون
سامسونگ در سال 2021 بار دیگر در صدر بازار جهانی تلویزیون قرار گرفت. این شرکت به مدت 16 سال متوالی است که به چنین موفقیتی دست یافته؛ دستاوردی که همچنین نشان میدهد سامسونگ به طور مداوم با نوآوریهای خود، مصرف کنندگان را راضی نگه داشته است.
«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_به گفته شرکت تحقیقات بازار Omdia، سهم بازار جهانی سامسونگ در سال 2021، 19.8 درصد بود. مهمتر از آن، ارزش سهم شرکت کره جنوبی در این مدت به 29.5 درصد رسید. در طول پنج سال گذشته، سامسونگ تلاش کرده است تا فروش تلویزیونهای رده بالای خود را افزایش دهد و در همین رابطه، مجموعه تلویزیونهای QLED آن به این شرکت کمک کرده تا به اهداف خود دست یابد.
از زمان عرضه تلویزیونهای QLED این شرکت در سال 2017، سامسونگ توانسته 26 میلیون دستگاه را به بازار عرضه کند. بر اساس گزارش Omdia، رهبر جهانی بازار تلویزیون تنها در سال 2021، 9.43 میلیون تلویزیون QLED را روانه بازار کرده است. در اینجا اعداد فروش سالانه تلویزیون QLED سامسونگ را مشاهده میکنید:
- 2017: 0.80 میلیون
- 2018: 2.60 میلیون
- 2019: 5.32 میلیون
- 2020: 7.79 میلیون
- 2021: 9.43 میلیون
در بازار تلویزیونهای رده بالا (گرانتر از 2500 دلار)، ارزش سهم سامسونگ در سال 2021، 44.5 درصد بوده است. به لطف محبوبیت تلویزیونهای QLED، این شرکت توانسته ارزش سهم بازار بیش از 40 درصدی را از سال 2019 برای خود حفظ کند. همچنین برای تلویزیونهای بزرگ (80 اینچ به بالا) این شرکت، ارزش سهم سامسونگ در این سال 44.9 درصد بود.
سامسونگ برای اولین بار در سال 2006 با تلویزیون Bordeaux خود در صدر بازار جهانی تلویزیون قرار گرفت. در سال 2009، این شرکت تلویزیونهای LED را معرفی کرد. سال 2011 نیز سامسونگ تلویزیونهای هوشمند را به بازار معرفی کرد و در 2017، این شرکت اولین سری تلویزیونهای QLED خود را به نمایش گذاشت. در سال 2018، غول فناوری کره جنوبی اولین تلویزیون8K QLED خود را معرفی کرد.
اما پس از گذشت مدتها، سال گذشته این شرکت با رونمایی از یک فناوری انقلابی، اولین تلویزیونهای Neo QLED (Mini-LED) و Micro LED خود را عرضه کرد. در نمایشگاه CES 2022، سامسونگ از اولین تلویزیون QD خود (QD-OLED) نیز پرده برداشت که از کیفیت تصویر تلویزیونهای OLED معمولی فراتر رفته و خطر سوختگی پیکسل را کاهش میدهد.
در کنار این موارد، سامسونگ همچنین تلویزیونهای متفرقه مختلفی مانند The Frame، The Serif، The Sero و The Terrace را برای انطباق با نیازها و سلایق مصرفکننده به بازار عرضه کرد. همچنین در بخش پروژکتورها، این شرکت با The Premiere و The Freestyle نوآوریهای جدیدی را به منصه ظهور رساند.