ساخت و ساز در پارک لاله منتفی شد

    کد خبر :1073613
ساخت و ساز در پارک لاله منتفی شد

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شهر تهران درباره نتیجه بررسی ساخت و ساز در پارک لاله و قیطریه در این کمیسیون توضیحاتی ارائه کرد.

از اواخر سال گذشته ایده ساخت یک مسجد در بوستان قیطریه رسانه‌ای شد، موضوعی که در ماه‌های ابتدایی سال جاری یکی از داغترین موضوعات شهری بود و اگرچه این تصمیم شهرداری تهران مخالفان زیادی داشت، اما با اظهارنظر‌های مختلف اعضای شورای شهر نیز مواجه شده بود از جمله اظهارات مهدی چمران رییس شورای شهر تهران مبنی براینکه «برای ساخت این مسجد در پارک قیطریه یک درخت هم قطع نمی‌شود و هر کسی که درختی قطع کرد را بیاورید، پایش را قطع کنیم.» در نهایت نیز مهدی عباسی عضو دیگر شورای شهر و رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از ورود این کمیسیون تخصصی به ساخت و ساز در پارک قیطریه خبرداد.

اما موضوع ساخت و ساز در پارک‌های تهران فقط منحصر به پارک قیطریه نبود و ساخت و ساز در برخی از پارک‌های شهر تهران از جمله بوستان لاله نیز مطرح شده و در اردیبهشت ماه بود که موضوع دیوار کشی در پارک و احتمال ساخت و ساز در این بخش از پارک لاله نیز خبرساز شد، که با ورود شورای شهر تهران ادامه هر گونه عملیات ساخت و ساز در بخش حصارکشی شده در پارک لاله در جنب ساختمان آتش نشانی در این پارک متوقف و قرار شد این موضوع نیز در کمیسیون تخصصی شهرسازی و معماری شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گیرد.

«جعفربندی شربیانی» عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران درباره توقف ساخت و ساز در پارک لاله و بررسی این موضوع در شورای شهر در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه شهرداری قول داده است که فعلا ساخت و سازی در این محدوده نداشته باشد، گفت: «حفظ فضای سبز شهر تهران موضوع مهمی است و هر گونه ساخت وسازی که منجر به قطع درختان شود با هر عنوانی اتفاق بدی است. نکته بعدی اینکه سرانه‌هایی که در اقصی نقاط شهر وجود دارد، باید به لحاظ اهمیت و ضرورت سنجیده شود و بررسی شود که آیا الان در حال حاضر این امکانات را نیاز داریم یا خیر؟ یا می‌شود برای دوری از یک بحران یاعدم رضایت اکثریت مردم، جایگزینی را برای ایجاد این امکانات در مجاورت آن نقطه داشت و اگر جای جایگزین بود از آن استفاده شود.»

درخصوص نهایی شدن وضعیت ساخت و ساز در پارک‌های تهران به ویژه بوستان قیطریه و بوستان لاله و سرانجام بررسی این موضوعات در کمیسیون تخصصی شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران با مهدی عباسی عضو شورای شهر اسلامی شهر تهران و رییس کمیسیون تخصصی شهرسازی و معماری شورای شهر گفتگو کردیم.

«مهدی عباسی» درخصوص سرانجام ساخت و ساز در پارک لاله و نتیجه بررسی کمیسیون درباره احداث بنا در این پارک گفت: در پارک لاله قرار شد هیچ ساخت وسازی صورت نگیرد و این موضوع به صورت کامل منتفی شد.

وی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه گفت: در پارک قیطریه هم قرار شد طرحی در مساحت نهایت ۲۰۰ متر در یک طبقه به کمیسیون معماری و شهرسازی شورا ارائه دهند تا در مورد آن بررسی شده و در نهایت براساس آن به نتیجه مشخصی برسیم.

به گزارش ایلنا، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: فعلا ساخت و سازی که خارج از ضابطه است، نباید در هیچ پارک و بوستانی اتفاق بیفتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید