رکوردهای جدید نظام بانکی در حوزه مسکن/  تابلو پرداخت تسهیلات مسکن قرمز شد

    کد خبر :1097677
رکوردهای جدید نظام بانکی در حوزه مسکن

درحالی که سهم حوزه مسکن از تسهیلات بانکی ۲۰درصد است، در ۶ماهه نخست سال این سهم کمتر از ۶درصد اعلام شده است.

براساس آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی، سهم مسکن از تمام تسهیلات پرداخت شده از سوی نظام بانکی حدود ۵.۶درصد است، درحالی که این سهم باید ۲۰درصد باشد.

درحالی که ۷۰درصد اجاره‌نشینان در صف دریافت وام ودیعه مسکن هستند، از میان ۲میلیون متقاضی وام ودیعه تنها ۶۰۰هزار نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

براساس اعلام بانک مرکزی سرانه وام پرداختی ودیعه مسکن حدود ۹۱،۹۱۷،۸۷۸ میلیارد تومان است، بانک‌ها در ۶ماهه اول سال تنها ۵۵،۷۱۴ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت کرده‌اند.

وام خرید مسکن یکی دیگر از تسهیلاتی است که بانک‌ها مکلف به پرداخت آن هستند، طبق اعلام رسمی بانک مرکزی سهم وام خرید مسکن از کل تسهیلات بانکی به ۱.۳درصد کاهش یافته است.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که ۱۷بانک کشور هیچ مبلغی برای تسهیلات مسکن ملی تخصیص نداده‌اند تنها یک بانک ۷۰درصد از تسهیلات را پرداخت کرده است.

طبق آمار بانک مرکزی، شبکه بانکی در نیمه نخست سال ۳هزار و ۱۰۴ همت تسهیلات پرداخت کرده که سهم حوزه مسکن اعم از خرید، ساخت و جعاله حدود ۱۷۵.۵ همت است.

در این میان حوزه ساخت و ساز با ۱۲۸ همت بیشترین سهم را از میزان تسهیلات پرداختی نظام بانکی برده و سهم وام خرید مسکن هم فقط ۴۱ همت برای کل کشور بوده است.

چندثانیه

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید