روز ۲۰۱ طوفان‌الاقصی| درگیری‌ در اردوگاه النصیرات غزه

    کد خبر :1063649
روز ۲۰۱ طوفان‌الاقصی| درگیری‌ در اردوگاه النصیرات غزه

201 روز از جنگ در غزه می‌گذرد، نبردی که چه از حیث مدت، شدت و چه از نظر میزان جنایات رژیم صهیونیستی در تاریخ مبارزات فلسطینی‌ها نظیر ندارد؛ جنگی که بیش از 34 هزار شهید تاکنون در پی داشته است و از سوی دیگر کشف گورهای دسته‌جمعی این روزها تصویری جدید از وحشی‌گری اشغالگران را نمایان کرده است. به‌گفته مقامات امدادی غزه، دست و پای برخی شهدا بسته شده بود و این نشان می‌دهد که آن‌ها یا زنده به گور شده یا به‌شکل اعدام میدانی به شهادت رسیده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه نیز به‌مناسب دویستمین روز جنگ غزه اعلام کرد که بیش از 140 گور دسته‌جمعی یا موقتی را مستندسازی کرده است. این گروه همچنین گفت که اشغالگران بیش از 70 هزار تن انواع مواد منفجره را بر سر غزه ریخته‌اند و یورش زمینی به غزه نیز با تخریب عامدانه صدها خانه و از شمال تا جنوب همراه بوده است.

نظامیان ارتش اشغالگر در 26 بهمن سال گذشته به مجتمع بیمارستانی «الناصر» در شهر خان‌یونس یورش برده و دهها نفر را در داخل بیمارستان از بیمار و کادر درمانی تا آوارگانی که داخل بیمارستان پناه گرفته بودند، به شهادت رسانده یا بازداشت کردند. بخش‌های وسیعی از بیمارستان نیز در این یورش تخریب شد. به‌گفته حماس سرنوشت 2 هزار نفری که داخل بیمارستان پناه گرفته بودند مشخص نیست.

در این میان شبکه عبری‌زبان «کان» شب گذشته گزارش داد که ارتش اسرائیل خود را برای یورش زمینی به رفح آماده می‌کند.

منبع: تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید