روزانه یک پرونده حقوقی برای سازمان غذا و دارو تشکیل می شود
مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: میزان شکایات مربوط به این سازمان در سال ۹۶ نسبت به سال قبل سه برابر شده است که این موضوع با میزان آگاهی مردم ارتباط مستقیم دارد.
دکتر شهریار اسلامی تبار در حاشیه کارگاه آموزشی حقوق اداری گفت: این کارگاه آموزشی برای سه گروه از مدیران غذا، دارو و تجهیزات پزشکی و دو گروه از مدیران عمومی که شامل مدیران حقوقی و بازرسی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور می شوند، برگزار شده است.
وی افزود: در این کارگاه تلاش شده یک ارتباط تخصصی با حوزه های عمومی ایجاد شود و همین طور مشکلات مختلفی که در حوزه های مختلف وجود دارد را با تعامل بیشتر حل کنند و همچنین هنگام مراجعه به مراجع قضایی مانند دیوان عالی اداری و دیوان محاسبات نیازمند هماهنگی های بیشتری خواهند بود.
مدیرکل دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو ادامه داد: ما در سازمان غذا و دارو روزانه یک شکایت داریم که معمولا یا ما شکایت می کنیم یا برخی شرکت ها از ما شکایت می کنند. در واقع ما روزانه یک شکایت له یا علیه را داریم.
اسلامی تبار اظهار کرد: در سال ۹۶ حدود ۲۵۰ پرونده حقوقی برای سازمان غذا و دارو تشکیل شده است که این نشان دهنده اهمیت این حوزه است.
وی ادامه داد: میزان شکایت و تشکیل پرونده در این سازمان در سال ۹۶ نسبت به سال قبل، سه برابر شده است که این موضوع به میزان آگاهی مردم هم مربوط می شود. سیستم های ارتباط جمعی نیز بسیار تاثیرگذار بوده اند. هنگامی که مردم احساس می کنند کالایی در حوزه غذا، دارو و لوازم آرایشی غیراستاندارد است، سریعا پیگیری می کنند.
به گزارش مهر، مدیر کل دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: ما سامانه TTAC را راه اندازی کردیم که مردم از طریق آن می توانند اصالت کالاهای وارداتی را چک کنند. اگر یک کالایی در این سامانه دو بار تکرار شود، خود ما رسما وارد عمل می شویم و مدیرعامل یا مسئول فنی کالای مربوطه را برای پاسخگویی دعوت می کنیم.