رنو مگان R.S. Trophy-R رکورد سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو در نوربرگ رینگ را شکست
رنو مگان R.S. Trophy-R با شکستن رکورد هوندا سیویک تایپ R، به سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگ رینگ تبدیل شد.
رنو مگان R.S. Trophy-R موفق به شکست رکورد هوندا سیویک در کلاس خودروهای اسپرت دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگ رینگ شد. پیش از این، هوندا سیویک با زمان ۷:۴۳.۸ دقیقه رکورد دارد بود. رنو تنها چند صد دستگاه از این خودرو را بهفروش میرساند و خریداران باید برای سفارش این خودرو عجله کنند.
هاچبک جذاب فرانسوی تا اواخر سال ۲۰۱۹ در خیابانها و پیستهای مختلف اروپا حضور خواهد یافت و ۳ روز دیگر، پیش از برگزاری مسابقه فرمول یک موناکو بهصورت رسمی معرفی میشود. شرکت رنو بالاخره مشخصات فنی این مدل را منتشر کرده است. رنو مگان R.S. Trophy-R از پیشرانهی ۱.۸ لیتری توربوشارژ بهره میبرد که همانند مدل تروفی، ۲۹۶ اسببخار قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
به منظور دستیابی به رکوردهای سریعتر، رنو مگان تروفی R نسبت به مدل قبلی ۱۳۰ کیلوگرم سبکتر شده؛ اما رنو تاکنون اعلام نکرده که چه تغییراتی روی خودرو انجام گرفته است. رنو مگان R.S. Trophy-R در حالت استاندارد بدون صندلیهای عقب معرفیشده و برای ایمنی و دوام بیشتر، از رولکیج بهره میبرد. بهمنظور کاهش وزن، شیشههای جانبی با شیشههای پلکسیگلس سبکوزن تعویض شدهاند.
علاوهبراین، شرکت رنو اعلام کرده آیرودینامیک خودرو بهبود یافته و تغییرات قابل توجهی روی محور متحرک انجام گرفته است. اکنون شرکت هوندا که اخیرا مشغول تست و بررسی مدل جدید سیویک تایپ R بوده است، باید با کاهش زمان حداقل ۳.۷ ثانیهای نسبت به نمونهی قبلی برای بازپسگیری رکورد خود در جهنم سبز تلاش کند. مدل جدید هوندا سیویک تایپ R به منظور کاهش وزن از سقف فیبرکربنی بهره میبرد؛ اما تاکنون هیچ اطلاعات دیگری از این خودرو منتشر نشده است.