رقابت اصلی انتخابات بین 4 نفر است!

  • سیاسی
  • دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۳۵
    کد خبر :1069983
جلال میرزایی

جلال میرزایی: بخشی از جریان اصلاح طلب تمایل دارد وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شود، اما احزاب اصلاح طلب هم یک مقداری محتاطانه‌تر ورود و جلساتی را شروع کردند و بعضی تحرکات وجود دارد.

به گزارش مشرق، جلال میرزایی، یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: به نظرم بسیاری از گمانه‌زنی‌ها برای حضور افراد در انتخابات ریاست جمهوری مبتنی بر واقعیت نیست و افرادی که اسم‌شان برده می‌شود کاندیدا نیستند و خیلی‌ها در حد تعارف هستند و جدی نیستند، معتقدم رقابت اصلی در انتخابات پیش رو بین ۴ الی ۵ نفر بیشتر نیست.

در ادامه بخش‌های مهم گفتگوی جلال میرزایی با خبرگزاری ایلنا را می‌خوانید:

** جلال میرزایی درباره آرایش سیاسی و جناح‌بندی‌ها برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: طیف‌هایی هستند که ادعا دارند نزدیک به حاکمیت هستند و رقابت در حال حاضر میان این‌ جریان‌ها است که در حال حاضر هم بین همین طیف‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری، یک رقابتی بر قرار است.

میرزایی افزود: بخشی از جریان اصلاح طلب هم تمایل دارد وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شود، اما احزاب اصلاح طلب هم یک مقداری محتاطانه‌تر ورود و جلساتی را شروع کردند و بعضی تحرکات وجود دارد.

** از دیدگاه میرزایی رقابت اصلی در انتخابات بین ۲ گفتمان است، او درباره این دو گفتمان توضیح می‌دهد: یکی گفتمانی است که الان مدعی است الگویش شهید رئیسی است و می‌خواهند همان سبک و سیاق را ادامه دهند و طی روزهای اخیر فعالیت‌های خودشان را شروع کردند و به شدت در حال تبیین این گفتمان هستند؛ البته در ذیل این گفتمان طیف‌های مختلفی وجود دارد که مدعی هستند آن‌ها بهترین فرد برای تداوم این راه هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر گفتمان نزدیک به اصلاح‌طلبان را داریم که این‌ها هم با توجه به عملکردی که این دولت در ۳ سال گذشته داشته است یک نقدها و ارزیابی‌های از وضعیت کشور دارند. این جریان‌ها بر خلاف تبلیغاتی که اصولگراها دارند معتقدند کشور یک سری چالش‌ها و مشکلات در حوزه زیرساختی از جمله حمل و نقل دارد و یک سری عقب‌ماندگی‌ها وجود دارد.

** میرزایی معتقد است درواقع رقابت اصلی در انتخابات پیش رو بین این ۲ گفتمان است. یعنی «گفتمانی که مدعی دنباله روی از راه آقای رئیسی است و این راه را می‌خواهد ادامه داد و یک گفتمان هم منتسب به اصلاح‌طلبان و میانه‌روها است که مدعی‌اند شرایط جامعه یک مقداری پیچیده و سخت شده است، این ها حرف‌هایی هم برای گفتن دارند باید تا مناظرات صبر کنیم و ببینیم چه کسی این گفتمان را نمایندگی خواهد کرد.»

**میرزایی در خصوص احتمال نامزد شدن چهره‌های شاخص در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خیلی از افراد تمایل دارند ورود کنند، از سوی دیگر یکسری افراد هستند که قبلا ورود کردند و تایید نشدند، باید دید آیا چراغ سبزی برای ورود آنها نشان داده می‌شود. معتقدم رقابت در انتخابات پیش رو بین ۴ الی ۵ نفر بیشتر نیست و شاید از چهره‌های شاخص ۱۰ نفر ثبت نام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید