رزمایش بزرگ نیروی دریایی روسیه/تصاویر

    کد خبر :1083086
رزمایش بزرگ نیروی دریایی روسیه

نیروی دریایی روسیه تمرین‌های برنامه‌ریزی‌شده‌ای را با مشارکت بیشتر ناوگان خود در اقیانوس‌های منجمد شمالی و اقیانوس آرام و همچنین دریاهای بالتیک و خزر آغاز کرد.

رویترز نوشت: اکثر تحلیلگران نظامی روسیه را دارای سومین نیروی دریایی قدرتمند جهان پس از نیروهای دریایی ایالات متحده و چین می دانند. روسیه دارای ناوگان زیردریایی هسته ای موشک بالستیک قابل توجهی است.

وزارت دفاع روسیه گفت: رزمایش های روسیه که شامل ۲۰۰۰۰ پرسنل و ۳۰۰ کشتی است، آمادگی و توانایی های نیروی دریایی را در همه سطوح آزمایش خواهد کرد. این مانور شامل بیش از ۳۰۰ تمرین رزمی از جمله تمرین استفاده از موشک های ضد هوایی، توپخانه، سلاح های ضد زیردریایی و تداخل غیرفعال خواهد بود. هدف اصلی این رزمایش بررسی اقدامات مقامات نظامی نیروی دریایی در تمام سطوح و همچنین آمادگی خدمه کشتی‌ها، واحدهای هوانوردی دریایی و نیروهای ساحلی نیروی دریایی روسیه برای انجام وظایف است.

حدود ۳۰۰ کشتی و قایق سطحی، زیردریایی و شناورهای پشتیبانی، حدود ۵۰ هواپیما و بیش از ۲۰۰ واحد تجهیزات نظامی و ویژه در این رزمایش رزمی شرکت خواهند کرد.

به گزارش شفقنا؛ گفتنی است پوتین روز یکشنبه در جشن روز نیروی دریایی روسیه به ایالات متحده هشدار داد که اگر واشنگتن موشک‌های برد بلندتری در آلمان مستقر کند، روسیه نیز موشک‌های مشابهی را در فاصله‌ای نزدیک به غرب مستقر خواهد کرد.

رزمایش بزرگ نیروی دریایی روسیه

رزمایش بزرگ نیروی دریایی روسیه

رزمایش بزرگ نیروی دریایی روسیه

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید