رامتین خداپناهی: در لودهبازی هم نوآوری نداریم!
رامتین خداپناهی گفت: اگر تهیهکننده حرفهای داشته باشیم محال است شاهد رونق تولید کمدیهای سخیف باشیم چراکه تهیهکننده حرفهای است که به تولید جهت میدهد و زیربنای یک کار حرفهای را میسازد.
رامتین خداپناهی گفت: اگر تهیهکننده حرفهای داشته باشیم محال است شاهد رونق تولید کمدیهای سخیف باشیم چراکه تهیهکننده حرفهای است که به تولید جهت میدهد و زیربنای یک کار حرفهای را میسازد.
رامتین خداپناهی با اشاره به این مطلب گفت: واقعیت آن است که در سینما یک روند نزولی را در بخش تولید طی میکنیم. فیلمهای قابل تأمل ما کم شده است و عمده آثار گرفتار یک دوقطبی هستند؛ یا فیلمهای حمایتی و به اصطلاح سفارشی هستند که از طریق بعضی از سازمانها و نهادها تولید میشود و آن هم در راستای سیاستهای همان نهاد است و بعضاً به دلیل ضعف فیلمنامه مخاطب عام ندارند یا فیلمهای چیپ و ارزان که با همان فیلمهای قبل از انقلاب یا به قول معروف فیلمفارسی، تفاوتی ندارد.
این بازیگر با نقد سینمای تجاری سطحی ادامه داد: در این نوع سینما فقط شاید اسامی فیلمها عوض شده است و تفاوت چندانی در قالب و داستانپردازی با فیلمفارسی نمیبینیم. فیلم تجاری خوب ساختن هم هنر است ولی متأسفانه اغلب فقط به این فکر میکنند که چگونه جیبشان را پر کنند و آن هم به شکل دلالی، نه به شکل صنعتی و با تمرکز بر سرمایهگذاری دقیق.
بازیگر «بانوی عمارت» خاطرنشان ساخت: متأسفانه در اغلب فیلمهای تجاری از یک مکانیسم تکراری برای جلب مخاطب استفاده میشود که همان بزن و بکوبهای سطحی و آبگوشتی است. همان لودهبازی فیلمفارسی را با چاشنی رقص و آواز به خورد مردم میدهیم و حتی در همان لودهبازی یا آواز هم نوآوری نداریم!
این بازیگر ۴۸ساله که سابقه سالها تدریس هم دارد با بیان اینکه زیربنای مشکلات سینما نداشتن تهیهکنندگان حرفهای است، اظهار داشت: در سینمای حرفهای، تهیهکنندگان حرفهای هستند که امور تولید را پیش میبرند. در هالیوود به واسطه همین حرفهایگری تولید است که محصولاتی خلق میشود که در کل دنیا سروصدا میکنند ولی متأسفانه در ایران هیچگاه تهیهکنندگی را جدی نگرفتهایم.
به گزارش انتخاب،خداپناهی گفت: مدام میگویند چرا سناریست حرفهای نداریم ولی من معتقدم تهیهکننده حرفهای نداریم که زیربنای حرفهای را بچیند. تهیهکننده حرفهای است که سراغ کارگردان و نویسنده حرفهای میرود.