دو عکس و هزاران حرف ناگفته!

    کد خبر :594966

تصویر اول : شیرین و غرور آفرین 

شرکت خودرو سازی بی وای دی (BYD) در سال ۱۹۹۵ (۱۳۷۴) فعالیت خود را در زمینه تولید باتری­ های قابل شارژ در چین و با ۲۰ نفر نیرو  آغاز نمود و بعد ها در سال ۲۰۰۳ با خرید بخشی از سهام یک خودرو ساز نه چندان معتبر چینی به عرصه خودروسازی روی آورد .

این شرکت به سرعت رشد کرد به طوریکه در سال ۲۰۱۳ با فروش بالای خود توانست در عرض تنها ۱۰ سال در بین ۱۰ تولیدکننده بزرگ خودروی چین قرار بگیرد و به عنوان بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان حتی بالاتر از تسلا موتورز قرار گیرد.

حالا کارگران این شرکت در آستانه شانزدهمین سال خودروسازی شان، در سالن تولید جدیدترین محصول بی وای دی با غرروی خاص در کنارهم عکس یادگاری می گیرند .

آنها در آیین تولید مدل جدید و به روز شده F3 ،این موفقیت را رسانه ای کردند.

 

تصویر دوم: تلخ و ناامید کننده

شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران (سایپای امروزی) در سال ۱۹۶۶ (۱۳۴۵) با تولید انواع مدل های ژیان به مرحله بهره‌برداری رسید.

این شرکت در ۱۶ تیرماه ۱۳۵۸به مالکیت دولت ایران درآمد و از آذر ماه ۱۳۶۰ تحت سرپرستی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار گرفت.

علی رغم امکانات و منابع مالی فراوان، این شرکت نتوانست آن طور که باید در صنعت خودورسازی موفق باشد و امروز پس از 53 سال از عمر سایپا ، این شرکت وام دار محصولات از رده خارج کره ای بوده و افتخارش مونتاژ محصولات کارخانجات جوان چینی است .

حالا کارگران این شرکت در آستانه قطع همکاری با کیا موتورز، با آخرین دستگاه از سراتو عکس یادگاری گرفتند و این وداع تلخ را رسانه ای کردند.

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید