عضو کمیسیون تلفیق:

دولت برای واردات خودرو های دست دوم مجوز گرفت

    کد خبر :973214
اجازه واردات خودرو های دست دوم به دولت

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ از موافقت اعضای این کمیسیون با واردات خودروهای کارکرده زیر پنج سال در سال آینده خبر داد.

بازتاب جلال رشیدی کوچی در توئیتی نوشت:

یک خبر خوب؛ دقایقی قبل در کمیسیون اجازه واردات انواع خودرو‌های دست‌دوم سواری، کِشنده، کامیون، ون، اتوبوس و مینی‌بوس تا ۵ سال کارکرد به دولت داده شد.

واردات خودرو های دست دوم

هفته قبل وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست هیئت دولت خبر از نهایی شدن طرح صدور مجوز پلاک ملی برای خودروهای مناطق آزاد داد.

وی در ادامه گفته بود که خودروهای موجود در مناطق آزاد با شرایطی که هفته آینده اعلام خواهد شد، این مجوز را خواهند داشت که شماره‌گذاری شوند و در کل کشور مورد استفاده قرار بگیرند و این موضوع می‌تواند کمکی برای افزایش عرضه در بازار باشد.

همچنین سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز دراین باره به رسانه ها گفته بود، فرایند واردات این خودروها به دلیل این‌که از قبل تولید شدند نسبت به خودروهای نو کوتاه‌تر خواهد بود. همچنین قیمت این خودروها نسبت به خودروی نو کمتر بوده و به همین دلیل باعث افزایش تعداد خودروهای وارداتی خواهد شد.

تاکنون هیچیک از طرح های دولت مانند قرعه‌کشی های لاتاری گونه، واردات قطره چکانی و ضعیف خودرو، عرضه مساله دار خودرو در بورس کالا، نتوانسته اند ترمز افزایش لحظه به لحظه قیمت خودرو را بکشند و بازار آشفته خودرو را کنترل کنند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان عقیده دارند طرح واردات خودرو های دست دوم شاید مرهمی بر زخم کهنه وضعیت خودرو در بازار باشد.

باید منتظر ماند تا مشخص شود سرنوشت نهایی این طرح که سالها در ایران ممنوع است، به کجا خواهد رسید و آیا این راهکار نیز مانند راهکار در راه مانده واردات خودرو های صفر، نتیجه ملموسی برای مصرف کننده واقعی خواهد داشت یا خیر؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید