دلایل ورود دادستانی به نمونه گیری

    کد خبر :119586

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بر اساس نمونه گیری های پایش کیفیت بنزین که از سوی سازمان استاندارد، دادستان و وزارت نفت انجام شده، سطح بنزن پایین تر و گوگرد بالاتر بود.

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به سوال مبنی بر دلایل ورود دادستانی به نمونه گیری های پایش کیفیت بنزین گفت: هماهنگی برای نمونه گیری پایش کیفیت بنزین در گذشته بین وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد صورت می گرفت ولی به دلیل شبهاتی که پیش آمده بود که هوای تهران آلوده است، دادستانی تهران هم تقاضای ورود به نمونه گیری پایش بنزین را داشت.

رییس سازمان ملی استاندارد افزود: سازمان از حضور دادستانی تهران در نمونه گیری استقبال کرده و نمونه گیری از سطح شهر تهران صورت گرفته و در آزمایشگاههای سازمان ملی استاندارد پایش شده است.

وی افزود: قبلا پایش کیفیت در آزمایشگاههای همکار سازمان استاندارد صورت می گرفت ولی اکنون در آزمایشگاههای خود سازمان بررسی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه استانداردها فعالیت خوبی صورت گرفته است، گفت: نیره پیروزبخت با بیان اینکه سیاستهای استاندارد منطبق بر سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری است که بر این اساس تاکنون ٣١٥٠٠ استاندارد و در نیمه اول ٣٠٧٤ استاندارد ملی تدوین شده است.

قطع گاز ١٣٠ جایگاه سی ان جی غیراستاندارد

رییس سازمان ملی استاندارد افزود: ٢٤٠٠ جایگاه سی ان جی تاکنون مورد بازرسی قرار گرفته که در نیمه اول امسال ٤٠٠ جایگاه بررسی شده اند که برای بیش از ١٣٠ جایگاه که همکاری نداشته اند، قطع انشعاب گاز بعنوان جریمه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در رابطه با خودروهای وارداتی سیاست های جدیدی صورت گرفته که در سال جاری تایید باطری و لاستیک هم اجباری شده است. ضمن اینکه وجود نمایندگی مجاز هم اجباری شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد در خصوص وضعیت بنزین خاطرنشان کرد: با هماهنگی دادستان تهران و وزارت نفت اقدام به نمونه گیری کرده ایم که بر این اساس در سال ٩٥ عدد الفین نه شده است که حداکثر مجاز آن ١٨ است که البته نمونه اخذ شده با همکاری دادستانی ١٣.٥ بوده است.

پیروزبخت با بیان اینکه میزان بنزن بعنوان یک آلاینده در سال ٩٥ معادل یک بوده، گفت: در سال ٩٦ نمونه بنزن در تهران ٠.٩ بوده که سقف آن یک است البته گوگرد در بنزین تهران بالا بوده به نحوی که حد مجاز ٥٠ بوده که در تهران این عدد ٥٨ بوده است که حدمجاز ٥٠ بوده است؛ اگر میانگین کلانشهرها در نظر گرفته شود، میزان استاندارد است.

وی در خصوص استانداردهای خودروهای داخلی با بیان اینکه اول دیماه سال ٩٧، آخرین مهلت تطبیق خودروهای داخلی است گفت: در حال حاضر معاینه فنی روشی دارد که ما با وزارت کشور و وزارت صنعت هماهنگی می کنیم تا از دی سال ٩٧ معاینه فنی نیز با ایتم های جدید صورت گیرد.

پیروزبخت اظهار داشت: در مورد موتورسیکلت نیز استانداردهای خود را ارتقا خواهیم داد و باید بازنگری کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید